ג'ון סקאלי, המנכ"ל לשעבר: "גם כיום, אף אחד לא יכול להשתוות לשיווק של אפל"

סקאלי התייחס גם למתחרים ואמר: "ככל שאתה מצליח יותר, כך גוברת הסכנה שתיפול קורבן להצלחה הזו; זה מה שקרה למיקרוסופט ולאינטל"

ג'ון סקאלי, לשעבר המנכ"ל של אפל. צילום: ויקיפדיה

"כולם מדברים על אפל (Apple). אף אחד לא מדבר על סמסונג (Samsung) או על מיקרוסופט (Microsoft)", כך אמר המנכ"ל לשעבר של אפל, ג'ון סקאלי, בראיון לאתר cnet. סקאלי ידוע כמי שפיטר את מייסד אפל, סטיב ג'ובס, מהחברה שהקים, אך מצד שני נחשב גם לאחראי לכמה מהפרסומות הזכורות ביותר בתולדות אפל.

"קשה ליצור מותג שמעורר תחושה של חוויה. אפל מעולה בכך, קשה מאוד לשחק במגרש של אפל, בתחרות ישירה מולה, אבל בסמסונג מנסים לעשות זאת", אמר.

לא ניתן היה לקבל תגובה מסמסונג.

עוד אמר סקאלי כי "ככל שאתה מצליח יותר, כך גוברת הסכנה שתיפול קורבן להצלחה הזו. זה מה שקרה למיקרוסופט ולאינטל (Intel). בשנות ה-90 שתיהן שלטו בשוק של המחשבים האישיים… ושתיהן החמיצו את המהפכה של המכשירים הניידים".

ביחס לשעון של אפל אמר סקאלי כי "אנו חיים בעולם שבו מוצרי האלקטרוניקה הופכים לפריטי אופנה. אין לי מושג אם השעון של אפל יזכה להצלחה או לא, אבל אין ספק שכשמדובר במוצר אלקטרוניקה שעונדים על היד כמוצר אופנה, לאפל יש את הסיכויים הכי טובים בתחום הזה". עם זאת, סקאלי הודה כי אף על פי שברשותו מוצרים רבים של אפל, את השעון הוא לא ימהר לקנות. "מבחינתי, השאלה היא מה בדיוק עושים עם זה", אמר.

ביחס לטים קוק, המנכ"ל הנוכחי של אפל, אמר סקאלי כי עד עכשיו הוא עשה את כל הדברים הנכונים. "הוא עשה הרבה דברים חכמים ומגיע לו הרבה קרדיט", ציין. "הוא לא ניסה להיות סטיב ג'ובס הבא ולא ניסה להאפיל באישיות שלו על המוצרים. הוא רק אמר שהחברה תמשיך להתנהל על פי המורשת שהותיר אחריו ג'ובס".

סקאלי חלק שבחים גם לטוני איב, מנהל העיצוב של אפל, שקוק מעניק לו חופש פעולה רב, וציין כי קוק השכיל להביא לחברה אנשים שהם מומחים בתחומם, מה שלא היה קודם לכן. ביחס לרכישה של חברת האוזניות Beats, שמציעה גם שירות מוזיקה, ציין סקאלי כי "אפל לא רכשה אותה בגלל הטכנולוגיה. אפל יכולה להציע דברים כאלה בעצמה. קוק הבין שהקשרים בתעשייה של מייסדי החברה, ג'ימי לובין וד"ר דרה, שווים יותר מהטכנולוגיה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים