אלקסיס גשה, CA: "תפיסת ה-DevOps מסייעת להגדיל את השיתופיות בין הישויות בארגון"

"היא מעלה את תדירות ההטמעות, משפרת את איכות הפיתוח ומפחיתה עלויות", אמר גשה, יועץ בכיר לתחום ה-DevOps בחברה

אלקסיס גשה, יועץ בכיר לתחום ה-DevOps ב-CA. צילום: קובי קנטור

"תפיסת ה-DevOps מסייעת להגדיל את השיתופיות בין ישויות הארגון, מגדילה את תדירות ההטמעות, משפרת את איכות הפיתוח ומפחיתה עלויות", כך אמר אלקסיס גשה, יועץ בכיר לתחום ה-DevOps ב-CA.

גשה דיבר בכנס הראשון לנושא DevOps, שנערך באחרונה בהפקת אנשים ומחשבים ואג'יילספארקס ב-yes Planet בראשון לציון. השתתפו באירוע מאות מקצוענים מעולם פיתוח התוכנה מכלל מגזרי המשק והנחה אותו ארז טאצ'ר, מנכ"ל אג'יילספארקס.

לדברי גשה, "אנחנו בעיצומה של מהפכת מידע דיגיטלי, זמין ונייד, ולכן גישת DevOps חיונית לכל ארגון שרוצה להיות תחרותי, ולהגיב במהירות ויעילות לשינויים הרבים שמאפיינים את התקופה".

אשר על כן, אמר גשה, "המנמ"רים נדרשים לאמץ את גישת ה-DevOps וכאשר הם יעשו כך – הארגונים שלהם ירוויחו מכך באופן מיידי".

הוא ציטט מחקר שערכה CA בקרב 1,425 מנהלי מחשוב בכירים ברחבי העולם באמצעות חברת הסקרים Vanson Bourne, ממנו עלה כי 88% מהם כבר אימצו אסטרטגיית DevOps או מתכוונים לאמץ אותה. בנוסף, לפי התוצאות, אלה שאימצו את הטכנולוגיה נהנו משיפור עסקי בשיעור של 14%-21% – שבא לידי ביטוי בגידול במספר הלקוחות, בהשקה מהירה יותר ורמות גבוהות יותר של איכות וביצועים באפליקציות. שיתוף הפעולה בין המחלקות השונות בארגון עלה בשיעור של 27% והזמן שהושקע בתיקון ותחזוקה של האפליקציות התקצר ב-26%.

"DevOps מגדילה את היכולת לחדש במהירות"

לדברי גשה, "אסטרטגיית DevOps היא הגורם המרכזי בהאצת החדשנות בארגון: האסטרטגיה מגדילה את היכולת לחדש במהירות ולספק אפליקציות חדשות – מהתכנון ועד לייצור ולהשקה – בצורה מהירה, חלקה וצפויה".

הוא ציין כי "DevOps זו לא מתודולוגיה, כי אם תפיסה הכרוכה באנשים, תהליכים וטכנולוגיה. היא חלק מתהליך פיתוח תוכנה וגורסת שיש לבצע את הפיתוח במנות קטנות, עם איש IT ואיש QA שיסייעו להנפקת יישומים יותר מהר. התפיסה הזו משפרת את השיתופיות בין המפתחים ואנשי התפעול ומקצרת את זמן ההגעה לשוק".

בנק אוף אמריקה (Bank Of America) יש יותר מפתחים מאשר לגוגל (Google)", אמר גשה. "זו דוגמה לכך שיש בעיות תרבותיות במימוש התפיסה. אולם, שווה להתגבר עליהן. זה קשה כי זו מתודולוגיה משבשת, שמשפיעה על הארגון, על התהליכים ועל תחומי נטילת האחריות. נדרשת גישה מלמעלה למטה: להתחיל איפה שהכי כואב, לבנות צוות ייעודי למימוש התפיסה – ובסוף לצאת נשכרים. ארגונים שמרניים כבר עשו זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים