יבמ הכריזה על "הדרך החדשה" – טכנולוגיות לענן היברידי

הפתרונות שחשפה החברה בכנס בשם זה הם תשתיות ארגוניות, כלי פיתוח מתקדמים ואינטגרציה בין מערכות ועננים ● רוברט לה-בלנק, סגן נשיא בכיר בענק הכחול: "תפיסת העבודה של כל אחד מאיתנו תשתנה בקרוב"

26/02/2015 15:55
רוברט לה-בלנק, סגן נשיא בכיר ביבמ

יבמ (IBM) הכריזה על שורה של טכנולוגיות חדשות – כולן תחת המותג "הדרך החדשה". ההכרזה בוצעה בכנס בשם זה שערך השבוע הענק הכחול בלאס וגאס, בהשתתפות יותר מ-22 אלף איש.

הפתרונות שחשפה החברה במהלך האירוע הם תשתיות ארגוניות, כלי פיתוח מתקדמים ואינטגרציה בין מערכות ובין עננים. על פי רוברט לה-בלנק, סגין נשיא בכיר ביבמ, מדובר ב-"דרך חדשה" לחשוב על תפקיד מערכות המידע בכל ארגון, כמו גם "דרך חדשה" לעובדים בתעשיית ה-IT וללקוחותיהם.

החידוש המרכזי שהוצג הוא הטכנולוגיות של יבמ לענן ההיברידי. מדובר בסט הכלים BlueMix, שמאפשר ניוד יישומים ונתונים בין סביבות שונות, בשקיפות וברציפות, ללא צורך בהסבות או המרות קוד ונתונים. יבמ הדגישה כי סט הכלים הזה מייתר את הצורך באחזקה של שתי סביבות – ארגונית (פרטית) וציבורית. כל השירותים שניתנים במערכות הפנימיות נחשפות גם בענן הציבורי – ולהיפך.

סביבת הענן ההיברידי מתאפשרת הודות לפריסה הגלובלית של הדטה סנטרים של יבמ. סביבת SoftLayer מאפשרת לכל לקוח להשתמש ב-25 דטה סנטרים הפרוסים בכל יבשת בעולם. הם זמינים הן כאחסון מאגרי הנתונים, לארגונים שמעדיפים שהיישומים יאוחסנו אצלם, והן כפלטפורמת ענן היברידית, לארגונים שמעדיפים שחלק מהנתונים או השירותים יהיו אצלם וחלקם יאוחסנו במקום אחר.

במילה אחת – ניידות

לה-בלנק אמר כי "תפיסת העבודה של כל אחד מאיתנו תשתנה בקרוב. כך למשל, רופא יידע על מחלתו של הפציינט שנמצא בדרך אליו, עוד לפני שהוא נכנס לחדרו של הרופא. המוסכניק יקבל התראה מראש על כך שיש בדרך אליו לקוח והמערכת תזמין עבורו את החלקים הנדרשים מראש – כך שכשהמכונית תגיע למוסך, אפשר יהיה להתחיל מיידית בתיקון. דוגמה נוספת היא עורך הדין שיכול עם הכלים הללו לתכנן את קו ההגנה של הלקוח שלו בעזרת מידע שהוא שולף מה-Big Data".

ביבמ הרחיבו על הסיוע של הפתרונות בטיפולים הרפואיים. הם הציגו תרחיש בו אדם מתעורר עם חום וכאבי פרקים, לוקח כדור נגד כאבים ולאחר מכן נכנס לאפליקציית זימון התורים של קופת החולים שלו כדי לקבוע פגישה עם הרופא. במהלך הזמנת התור, הלקוח מזין לאפליקציה נתונים כגון חום גופו, התרופות שהוא נטל והתחושה הסובייקטיבית שלו.

לאחר סיום ההזנה, הרופא מקבל התראה בווטסאפ (WhatsApp) לפיה "הלקוח הקבוע שלו חולה". הוא גולש לאפליקציית התיקים הרפואיים של החולים בהם הוא מטפל בתוך מערכת המידע המאובטחת של קופת החולים, ושולף משם את התיק הרפואי, שכבר כולל את המידע שהזין החולה. בעוד שהחולה מזין את המידע לענן ציבורי, הרופא לוקח אותו מהענן הפרטי.

הקהל הרב בכנס של יבמ השבוע. צילום: אבנר פרנק

הקהל הרב בכנס של יבמ השבוע. צילום: אבנר פרנק

מערכת המידע של קופת החולים מבצעת עבור הרופא סדרה של ניתוחים ואנליטיקות אודות הלקוח, כולל שימוש ב-Big Data ובווטסון (Watson) של יבמ, על מנת לאבחן האם מדובר בווירוס עונתי ומידבק או במחלה ייחודית לאותו חולה. פעולות אלה מבוצעות בעזרת ניידות דו כיוונית בין ענן פרטי וציבורי, ו-Big Data. המערכת אף מספקת לרופא מידע אודות וירוסים נפוצים באותו הזמן, מחלות אפשרוית המתואמות לפרופיל הדמוגרפי של החולה, ניתוחי סיכונים והמלצות על דרכי טיפול אפשריות.

ההמלצות הרפואיות מועברות אוטומטית, באמצעות הניידות, למחשב השולחני של הרופא במרפאה. כשהחולה מגיע, כל מה שנשאר לרופא הוא להשלים את המידע החסר, לבצע בדיקות רלוונטיות ובסופו של תהליך להתאים לו את הטיפול. לאחר שהחולה עוזב את המרפאה, הוא מזין למערכת את הטיפול שהחליט לתת – ולמה. מידע זה מועבר מהמערכת הפנימית לציבורית, על מנת שישרת גם רופאים וחולים אחרים.

הניידות המאובטחת בין הסביבות מתבצעת בעזרת שירות קישוריות בעלי רמת אבטחה גבוהה שנקרא "פספורט" (Secure Passport Gateway), וכן בעזרת שירות הממשקים החדש של יבמ – ממשק הרמוני (API Harmony). שירות זה מזהה את ממשק התכנות (ה-API) המתאים ביותר לאפליקציה, תוך שימוש בבסיס הידע של יבמ בתחום ממשקי התכנות. העבודה בתוך מערכת המידע הפנים ארגונית מבצעת בעזרת Bluemix Local, המאפשר שירותי ענן פרטי. השימוש בווטסון לביצוע אנליטיקות ב-Big Data נעשה בעזרת Watson Personality Insights Service – שירות המשלב יכולות קוגניטיביות חדשות, שמסוגלות לזהות מגמות ודפוסים בכמויות גדולות של נתוני מדיה חברתית, כמו גם במערכות ציבוריות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים