יבמ: ניידות – המטרה המרכזית בפעילות התוכנה והשירותים

החברה השיקה בכנס בלאס וגאס מעטפת כוללת של פתרונות לעולם הניידות בארגונים

01/03/2015 14:01
זורמים בוידיאו. יבמ

יבמ (IBM) הודיעה כי הניידות היא המטרה המרכזית בפעילות התוכנה והשירותים שהיא מספקת ללקוחותיה. ההודעה נמסרה בכנס שערכה באחרונה בלאס וגאס.

על פי החברה, רוב הארגונים בעולם משנים את המודל העסקי שלהם ועוברים או יעברו בקרוב לאינטראקציה מוטות ניידות. זאת, במקום האינטראקציה הנוכחית בין הארגון לעובדים, לספקים, לשותפים וללקוחות, שמבוססת על התחברות למערכת המידע של הארגון.

חיבור הנפוץ כיום הוא שימוש באתר האינטרנט או דף הפייסבוק (Facebook) של הארגון, במקרה של הלקוחות, או כניסה למערכות התפעוליות הארגוניות דרך עמדות עבודה שולחניות או מחשב נייד, כשמדובר בעובדים ובספקים. לדברי רוברט לה-בלנק, סגן נשיא בכיר ביבמ, המודל הזה עומד לעבור רפורמציה משמעותית עם המעבר לסביבה הניידת. השינוי לא מתבטא רק ברכיב התקשורת עצמו אלא גם באופן בו הארגון מספק גישה. מדובר בתהליכים עסקיים חדשים, באמצעים ומנגנוני אבטחת מידע חדשים ובארכיטקטורה חדשה שצריכה להתאים לכל הדרישות והצרכים הללו. לה-בלנק אמר כי "הניידות גורמת לארגונים לשנות את דרך ההסתכלות שלהם על עצמם ועל סביבתם".

ענן היברידי עבור הניידות

אחת הדרכים שמציעה יבמ לארגון על מנת להתקדם ולהתחבר למודל העסקי הנייד היא שימוש בטכנולוגיית הענן ההיברידי, שיכול לכלול הן את ממשק המשתמש הרגיל – מערכות התפעול הפנים ארגוניות, והן את מודל הניידות. במודל זה קיימות כמה שכבות של ממשקים, למשל ממשק לשירותים שנמצאים בענן ציבורי ואינם שייכים לארגון, ממשקים ללקוחות קצה וממשקים מאובטחים שמאפשרים חשיפה של פרטי מידע מוגנים.

ריצ'ארד אספיסיטו, ראש קבוצת שירותי הניידות של יבמ

ריצ'ארד אספיסיטו, ראש קבוצת שירותי הניידות של יבמ

החברה מציעה מעטפת שלמה של פתרון לניידות. על פי החברה, היא מספקת את כל הדרוש להקמת מערך ניידות – מתשתיות תקשורת ועד לתשתיות רשת, אבטחת מידע, סביבות עבודה, סביבות פיתוח והאפליקציה עצמה. הענק הכחול הוא זה שמספק את המעטפת והלקוח מוסיף את התהליכים העסקיים שלו, הלוגיקה שהוא רוצה לממש באפליקציה, שיטת אבטחת המידע, העיצוב, הקטלוג והמחירון שלו.

על מנת לספק את המעטפת, הקימה יבמ את קבוצת שירותי הניידות והעמידה בראשה את ריצ'רד אספיסיטו. לדבריו, המעטפת שמספקת יבמ משתמשת בסביבת בלומיקס מקומי או ציבורי על מנת לאפשר פיתוח מהיר ואחיד של הישומונים, כך שהם יעבדו בכל מערכות ההפעלה הסלולריות הבולטות – iOS, אנדרואיד (Android) ו-Windows Phone.

"הארגונים החלו להבין שניידות אינה רק הקמת אתר באינטרנט. מדובר בסביבה עסקית, עם חוקים חדשים ושונים ממה שהארגונים הכירו עד כה. זהו חלק מהדרך החדשה עליה הכרזנו בכנס", אמר אספיסיטו. "הכלים של יבמ עוזרים לארגון להיחשף לעולם הניידות בכל האספקטים. לדוגמה, העובדים מתחברים למערכות הארגוניות באמצעים ניידים עוד לפני שהגיעו לעמדה שלהם; הספקים והשותפים מתקשרים לארגון דרך האינטרנט באמצעים ניידים, כגון מסופונים או טאבלטים; והלקוחות מחפשים אפליקציות של הארגון כדי להוריד לטלפון החכם שלהם ולבצע רכישה של מוצרי הארגון".

יתירה מזאת, ציין, "חלק גדול מהלקוחות כלל לא מכירים את האתר של הארגון. הם מחפשים את האפליקציה של הארגון בחנויות האפליקציות, מורידים אותה למכשירים שלהם וכל האינטראקציות שהם מבצעים מול הארגון נעשות דרכה".

לדבריו, "ארגונים מפתחים כמה וכמה אפליקציות עבור עולם הניידות, כשלכל אחת מהן יש מטרה אחרת וקהל יעד אחר. על מנת לתחזק אותן, לפתח חדשות ולהוציא עוד ועוד שירותים, צריך שתהיה בארגון סביבה מלאה, שתכסה את כל הדרישות והצרכים שנדרשים על מנת לספק ניידות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים