משרד התקשורת הורה לחברות להכין תוכניות לשעת חירום

המטרה היא להגביל את הפגיעה באספקת שירותי תקשורת חיוניים ולהבטיח את הרציפות התפעולית של תהליכים המוגדרים קריטיים

תוכניות לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הורה היום (א') לחברות התקשורת לגבש תוכנית להבטחת רציפות תפקודית במצב חירום. המטרה היא להגביל את הפגיעה באספקת שירותי תקשורת חיוניים ולאושש את פעילותן במקרה של מצבי חירום ומשבר, ובייחוד להבטיח את הרציפות התפעולית של תהליכים המוגדרים קריטיים.

לצורך כך, המשרד מחייב את החברות להטמיע תוכנית עבודה כוללת, שתבטיח את יכולתן לתפקד במצבי חירום ולשמור על רציפות תפקודית לאספקת שירותי תקשורת. כמו כן, הוא מחייב אותן להציג תוכנית התאוששות מאסון שתכלול הוראות הפעלה של הרשת בחירום, וכן תוכנית פעולה להתאוששות הרשת בחירום. המשרד קבע שתי מדרגות לאסדרה, הנגזרות ממספר המנויים של החברות: הוראות לחברה עם יותר מ-50 אלף מנויים ולכזו עם יותר מ-200 אלף מנויים.

לאחר שימוע שנערך לחברות התקשורת וקבלת תגובתן, משרד התקשורת פרסם היום את המפרט שבו הן מחויבות. המפרט כולל, בין היתר, הכנת תוכנית המשכיות עסקית; הקמת שני אתרי ליבה מרוחקים גיאוגרפית; הפעלת מרכז בקרה וניהול ראשי וחלופי; דאגה להכרזתן כמפעל חיוני לפי חוק שירות העבודה בשעת חירום; גיבוש תוכנית גיבויים לרשת; תחזוקה של אמצעים ניידים חלופיים לאתרי קצה שנפגעים; היערכות לגיבויי חשמל ואנרגיה לאתרי הליבה, אתרי הביניים ואתרי הקצה; ובכלל, אחזקה של ציוד רזרבי טכני לכלל המערך הטכנולוגי שיאפשר תחזוקה שוטפת רציפה למשך שלושה שבועות לפחות.

בנוסף, מחויבות החברות לגבש תוכנית תרגול תקופתית ונהלים ייעודיים לתרחישי החירום השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים