יותר מ-10% מהחברות שמציגות בתערוכת הסלולר בברצלונה – ישראליות

כ-200 חברות ישראליות מציגות ב-MWC, רובן בביתן הלאומי של מכון הייצוא ומשרד הכלכלה

דגם הביתן הישראלי בתערוכת MWC בברצלונה

החברות הישראליות בולטות בברצלונה: כ-200 מהן מציגות ב-MWC, תערוכת הסלולר הגדולה שמתקיימת בימים אלה בעיר. רובן עושות זאת במסגרת הביתן הלאומי של ישראל, שהקים מכון הייצוא בשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

בסך הכול משתתפים בתערוכה עשרות אלפי מבקרים – על פי ההערכות, כ-86 אלף – ויש בה כ-1,900 מציגים. כלומר: יותר מ-10% מהמציגים בתערוכה הם מישראל.

מדי שנה מגיעות ל-MWC חברות ענק מתחום התקשורת, בהן מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, מפעילי שירותי טלוויזיה, חברות מדיה ופרסום ויצרניות מכשירים. השנה מהווה התערוכה מוקד משיכה גם עבור יצרניות רכב, בנקים, חברות תעופה וחברות ציוד רפואי, שהגיעו על מנת לבחון מקרוב את המוצרים, הטרנדים והחידושים בתחום. ישראל, הנחשבת ל-"מעצמת" היי-טק ותקשורת, מדורגת בין 10 המדינות המובילות בעולם במספר האורחים והמציגים.

במסגרת הביתן הלאומי של ישראל יציגו כ-140 חברות טכנולוגיות חדשניות. שתיים מהן מועמדות לפרסים בתחרות המובייל שעורכת הנהלת התערוכה: סאגונה מועמדת יחד עם אקמאי (Akamai) בקטגוריה Best Mobile Technology Breakthrough, עקב פתרון האצת תעבורה ברשת, ו-Wakingapp מועמדת בקטגוריה Best Technology Enabler בגלל פתרון מציאות רבודה.

הביתן הוקם על שטח של כ-500 מ"ר, במיקום מרכזי בתערוכה. שטחו מחולק לשלושה מתחמים: ביתני תצוגות, מפגשים עסקיים ו-"חנות" האפליקציות StartAppNation, שתציג כ-80 אפליקציות על גבי מסך אינטראקטיבי.

כמדי שנה, גם איגוד המובייל הישראלי (IMA) שכר ביתן שבשטחו יציגו כ-40 חברות מהארץ שפועלות בתחומי הטלוויזיה הניידת, הרשתות החכמות ועוד. 20 חברות ישראליות נוספות יציגו בתערוכה בביתנים עצמאיים משלהן.

"חוצפה ישראלית טכנולוגית"

לדברי אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, "הנספחים המסחריים שלנו, הפרוסים ב-40 בירות כלכליות ברחבי העולם, איתרו גורמים בעלי השפעה בשווקים שלהם ויזמו מפגשים עסקיים עם החברות הישראליות המציגות בביתן. השנה, כמו אשתקד, נקבעו יותר מ-2,000 פגישות, עם חברות מטרה מובילות. משמעות הדבר היא שעוד בטרם נפתחת התערוכה, לוחות הזמנים של רוב החברות הישראליות בביתן הישראלי מלאים בפגישות. נספחי משרד הכלכלה ימשיכו ללוות את החברות הישראליות גם במהלך המפגשים בתערוכה ולאחריה".

הוא ציין כי בין היתר, נקבעו לחברות הישראליות פגישות עם נציגים של סמסונג (Samsung), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), צ'יינה מובייל (China Mobile), ב.מ.וו (BMW) וסוני (Sony).

עופר זקס, מנכ"ל מכון הייצוא, אמר כי המכון "מקים זו השנה השישית את הביתן הלאומי בתערוכה בברצלונה, שמוכיח את עצמו מדי שנה כמוקד המרכז פיתוחים וטכנולוגיות חדשניות ומושך אליו מבקרים בדרגים בכירים מחברות בין לאומיות מובילות".

לדבריו, "ייחודן של החברות הישראליות השנה מתבטא בהצגת טכנולוגיות ופתרונות המסתכלים על הטכנולוגיה מחוץ לקופסה ומציגים מעין 'חוצפה טכנולוגית'. כך, למשל, חברה שפיתחה טכנולוגיות למדידת קרינה מייצרת למפעילות סלולריות טכנולוגיה לאופטימיזציה של הרשתות; חברה שבמקום למצוא פתרון להארכת זמן הסוללה מצאה פתרון להטענת המכשיר בתוך דקה אחת; וחברה שלקחה את מורכבות יצירת פרסום במציאות רבודה והנגישה אותו לכל אדם".

עוד ציין זקס ש-"על פי הערכות מכון הייצוא, ישראל ייצאה בשנת 2014 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר, מתוכם 2.25  מיליארד ציוד תקשורת ו-1.25 מיליארד תוכנות לתקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים