גרטנר: אפל הדיחה את סמסונג מן המקום הראשון כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם

השינוי התאפשר הודות להצלחת דגמי ה-iPhone 6 החדשים

הכל בזכותו. iPhone 6

גבירותי ורבותי: מהפך. אפל (Apple) חזרה למעמד של מלכת יצרניות הסמארטפונים, ברבעון האחרון של 2014, כך לפי דו"ח שפרסמה גרטנר (Gartner). השינוי התאפשר הודות להצלחת דגמי ה-iPhone 6 החדשים.

נתח השוק העולמי של אפל בשוק הסמארטפונים עומד על 20.4%, ברבעון הרביעי של 2014, לעומת 17.8% ברבעון המקביל בשנת 2013. בתקופות המדוברות, נתח השוק של סמסונג (Samsung) עמד על 19.9% לרבעון האחרון של 2014. זוהי צניחה, לעומת נתון של 29.5% ברבעון המקביל ב-2013.

בכמה מכשירים מדובר? אפל מכרה ברבעון האחרון של שנה שעברה, סך של 74.8 מיליון מכשירי iPhone. אלו התוצאות הכי טובות, שהחברה הציגה אי פעם. המספרים הם בזכות הביקוש הגדול בארצות הברית וסין למכשירי iPhone 6 החדשים.

רבעון השיא של אפל הוא הוכחה לכך, שהחלטתה לייצר מכשיר עם מסך גדול יותר אכן השתלמה, שכן ברבעונים קודמים אפל החלה לאבד נתח שוק ומכירות לטובת סמסונג, שהציעה דגמים עם מסכים גדולים.

אבל הסיבה לירידתה של סמסונג אינה רק אפל, אלא גם הצלחה של סמארטפונים זולים יותר של יצרניות סיניות, כמו Xiaomi ו-וואווי (Huawei), למשל.

לפי הדו"ח של גרטנר, אפל ניצבת במקום הראשון וסמסונג במקום השני כאמור, ברשימת יצרניות הסמארטפונים, ולנובו (Lenovo) ניצבת במקום השלישי, אך בפער ענק מן המקום השני, עם נתח שוק של 6.6% ומכירה של 24.3 אלף מיליון מכשירים. כמו כן, ברבעון הרביעי של 2014 השיגה וואווי נתח שוק של 5.7%, ואילו Xiaomi רשמה 5.1%.

יצרניות קטנות אחרות תפסו כמעט 50% מנתח השוק העולמי של הסמארטפונים , 42.4% ברבעון המדובר.

כשסתכלים על המספרים בזווית שנתית, סמסונג היא עדיין היצרנית הגדולה ביותר של סמארטפונים עם נתח שוק שנתי של 24.7%, אך מספר זה מייצג צניחה מ-30.9% בשנת 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים