ארצות הברית: כתבי אישום בפרשת גניבת מיליארד כתובות מייל

על פי כתב האישום, הנוכלים שלחו לבעלי הכתובות שגנבו דואר זבל, שבו הציעו להם מוצרי תוכנה מפוקפקים ● משרד המשפטים האמריקני מסר כי זו אחת הפרשות "הגדולות ביותר" של גניבת נתונים שנחשפו אי פעם

מי הזיז את המייל שלי. אילוסטרציה: אימג'בנק

שני אזרחי וייטנאם ואזרח קנדי הואשמו בניהול רשת נרחבת של מעשי מרמה באינטרנט ובגניבה של מיליארד כתובות דואר אלקטרוני – כך נמסר ממשרד המשפטים של ארצות הברית. על פי כתב האישום, הנוכלים שלחו לבעלי הכתובות שגנבו דואר זבל, שבו הציעו להם מוצרי תוכנה מפוקפקים.

המשרד מסר כי זו אחת הפרשות "הגדולות ביותר" של גניבת נתונים שנחשפו אי פעם בארצות הברית. במשרד המשפטים סירבו לנקוב בשמן של החברות שמהן נגנבו מאגרי הנתונים, אך על פי דיווחים שפורסמו ברשת מדובר, בין השאר, במתקפה הגדולה שאירעה בשנת 2011 על חברת השיווק בדואר אלקטרוני Epsilon, שעל לקוחותיה נמנו Citigroup ו-JPMorgan Chase & Co. לא ניתן היה לקבל תגובה מ-Epsilon.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד קווק ניוגן, אזרח וייטנאם בן 28, בין השנים 2009 ו-2012 הוא לקח חלק במתקפות על שמונה חברות, לפחות, שסיפקו שירותים של דואר אלקטרוני. ביחד עם שותפו, ג'יאנג הואנג וו, אזרח וייטנאם בן 25, הוא שלח דואר זבל לעשרות מיליוני בני אדם, לכתובות הדואר הגנובות. בהודעות הדואר הופנו הנמענים לאתרי אינטרנט שבהם נמכרו תוכנות שהוצגו כתוכנות של אדובי (Adobe).

וו וניוגן התגוררו בהולנד. וו הוסגר לארצות הברית לפני כשנה והודה ביום ה' בקשירת קשר לביצוע עבירות מחשב. ניוגן עדיין לא נלכד.

הנאשם השלישי, דייוויד מנואל סנטוס דה סילווה, אזרח קנדה בן 33, הואשם בקשירת קשר לביצוע הלבנת כספים. על פי כתב האישום, הוא נמנה על בעליה של חברת 21 Celsius Inc, ששיתפה פעולה עם וו וניוגן בשיווק, הפקת רווחים והלבנת כספים. בסך הכול גרפו השלושה, על פי כתב האישום, סכום של שני מיליון דולר משיווק התוכנות שהוצגו כתוכנת Adobe Reader 10 ונמכרו תמורת 65 דולר לעותק. דה סילווה נעצר בחודש שעבר בנמל תעופה בפלורידה והועמד לדין ביום ו' בבית המשפט באטלנטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים