לא בדיחה: סימנטק תתפצל ב-1 באפריל

"המהלך יספק לנו את היכולת להתמקד ולצמוח בכל אחד משני הכיוונים העסקיים ואמור להפחית את המורכבות התפעולית שלנו", על פי החברה

סימנטק

סימנטק (Symantec) תתפצל לשתי חברות ב-1 באפריל השנה – כך אישרה ענקית אבטחת המידע.

טרישה אצ'ינסון, מנהלת שיווק בכירה לערוצים ול-RTM בחברה, אמרה לעובדים כי "כמובן שאנחנו הולכים להישאר אתכם. זה זמן באמת מרגש בסימנטק, עת אנחנו מתפצלים לשתי חברות. אנחנו חושבים שהמהלך יספק לנו הזדמנויות רבות ונתקדם בשני הכיוונים העסקיים. המהלך יספק לנו את היכולת להתמקד ולצמוח בכל אחד מהעסקים הללו. זה אמור גם להפחית את המורכבות התפעוליות שלנו".

באוקטובר האחרון הודיעה ענקית האבטחה כי בכוונתה לפצל את החברה לשתיים: האחת היא חברת אבטחת המידע, שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק. היא תעסוק באבטחת מידע ובהגנה מפני סייבר, בהגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני, ניהול תחנות הקצה, הצפנה, אבטחה בעולם הנייד, ניהול גישה והגנה רב שכבתית, זיהוי משתמשים, מניעת דליפת מידע, ניהול אבטחה באירוח, ושירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטר, לרבות ניהול מייל ו-Web. השנייה היא חברת ניהול המידע, שתיקרא Veritas, והיא תעסוק בגיבוי ושחזור מידע, ארכוב, גילוי מידע, ניהול האחסון ושירותי זמינות. הפיצול צפוי להסתיים עד סוף 2015 והחברה תפעל כשתי חברות באופן רשמי החל מינואר 2016.

בנובמבר האחרון פורסם כי בעקבות המהלך תפטר סימנטק 2,000 איש, המהווים כ-10% מכוח האדם שלה. הפיטורים נערכים השנה, על פי החברה – במספר סניפים שלה ברחבי העולם, אולם היא סירבה למסור אילו.

מספר עובדי סימנטק עמד במרץ 2014 על 20,800, מה שהעמיד אותה במקום העשירי בעמק הסיליקון של ארצות הברית. במהלך השנה החולפת היא כבר פיטרה 1,700 עובדים, בגל הפיטורים הרביעי בגודלו – אחרי HP, אינטל (Intel) וסיסקו (Cisco).

השנים האחרונות – לא קלות לסימנטק

סימנטק עברה זעזוע קשה במחצית העשור הקודם, עם רכישת Veritas, שעלתה לה 10.2 מיליארד דולר. מאז היא התקשתה להתרומם. ביולי 2012 חוותה החברה עוד זעזוע: המנכ"ל, אנריקה סאלם, הודח מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד יושב הראש, סטיב בנט, ש-"זכה" לגורל דומה לזה של סאלם במרץ 2014, פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד. הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. בתקופת בנט המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה. סימנטק, שפעמים רבות נמכרה התוכנה שלה כחלק מהחבילה של המחשב האישי החדש, לא השכילה להשיב למגמה והשיגה הכנסות נמוכות. בנט תלה זאת דווקא בארגון מחדש שביצע בצוותי המכירות של החברה, שבמקום להשיב את הצמיחה הביא לשיבושים ביחסיה עם הלקוחות. אנליסטים אחרים ציינו כי סימנטק נכשלה בהרחבת היצע האבטחה שלה, מעבר לאנטי וירוס, אל מול יצרני תוכנות אבטחת רשתות כגון FireEye ופאלו אלטו (Palo Alto).

כאמור, תחום שבו סימנטק פיגרה אחרי המתחרות שלה בתקופת כהונתו של בנט הוא תוכנות אבטחה עבור טלפונים חכמים וטאבלטים. מדובר בשוק הולך וגדל, שנשלט על ידי כמה חברות, ביניהן NQ Mobile הסינית, Lookout ,Avast וקספרסקי (Kaspersky) – לא סימנטק. זו העדיפה, כאמור, להמשיך להתמקד בשוק המחשבים האישיים, שהולך ויורד באחרונה.

יצוין כי יש לסימנטק תחרות קשה גם בעולם האחסון, בו היא מציעה פתרונות גיבוי מבוססי Veritas. ענקית האבטחה נאבקת קשות גם בפעילות המסורתית שלה, מול שחקניות צעירות יותר בשוק, דוגמת קספרסקי ו-Sophos, שמספקות יותר ויותר שירותים מעבר לאנטי וירוס, כגון ניהול איומים אחוד או הגנה על תחנות קצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים