בזק בינלאומי תספק שירותי גלישה ברשת לצה"ל בחוזה בהיקף 10 מיליון שקלים

איקו חסון, סגן ראש מנה"ר במשרד הביטחון אמר כי "ההסכם צפוי להביא לחיסכון של מיליוני שקלים למערכת הביטחון" ● בזק בינלאומי גברה במכרז על נטוויז'ן-סלקום ופרטנר-012.

אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון. צילום: פלי הנמר

בזק בינלאומי תספק שירותי אינטרנט אזרחי לצה"ל בשלוש השנים הקרובות, בהסכם בעלות של עשרה מיליון שקלים – כך בחר משרד הביטחון.

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש תקשוב ומודיעין, בחר בבזק בינלאומי להמשיך ולספק שירותי אינטרנט לצה"ל גם בשנים הקרובות. תוקף ההסכם הוא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה בשלוש שנים נוספות.

בזק בינלאומי גברה על שתי המתמודדות האחרות – נטוויז'ן-סלקום ופרטנר-012, שלושתן עמדו במבחני ההתאמה הקפדניים של צה"ל ומשרד הביטחון. הבחירה בשירותי האינטרנט, במכרז שכונה "כפר גלובלי", נעשתה בהליך של מכרז דינמי (מכרז מקוון בו יכולות המתמודדות לשפר את הצעותיהן), בתום תחרות צמודה, שבמהלכה הורידו המתמודדות את המחירים ביותר מ-50% ביחס למחירי המכרז הקודם. משרד הביטחון בחר בבזק בינלאומי, שהציעה את המחיר האטרקטיבי ביותר.

אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנה"ר לרכש תקשוב ומודיעין, אמר כי "המחיר האטרקטיבי שהשיג משרד הביטחון במכרז הדינמי, צפוי להביא לחיסכון של מיליוני שקלים למערכת הביטחון. הבחירה בבזק בינלאומי התקבלה בתום סדרת בדיקות ארוכה, שנועדה להבטיח כי תשתית האינטרנט של צה"ל בשנים הבאות תהיה בחזית הטכנולוגיה, ותתמוך בדרישות הצבא אל מול האתגרים המבצעיים והטכנולוגיים". ממשרד הביטחון נמסר כי "החברה הזוכה התחייבה לספק לצה"ל שירותים מתקדמים במהירויות גלישה גבוהות יותר, על מנת לתת לצה"ל את השירות הטוב ביותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    המכרזים החסכניים של מערכת הביטחון ומשרד האוצר הם הגורם מספר אחד לעליית יוקר המחיה במדינת ישראל אחרי מכרזי הקרקעות. אל דאגה חברת בזק תגלגל על הציבור את ההפחתה למערכת הביטחון. תוצאת המכרזים בהם זוכה חברה אחת, בדרך כלל בזק ובנותיה, במכרז ציבורי מבטיחה לה תזרים קבוע למשך המכרזים מכספי משלם המיסים ופוגעת בתחרות של החברות האחרות במשק ובכך מגבירה את הריכוזיות, בניגוד למדיניות מפורשת של הממשלה. המכרז היה צריך לרכוש שירותים מכל החברות באופן יחסי למחירים שהציעו, כך שהתחרות הייתה על נפח השירות ולא על המחיר.

אירועים קרובים