ארצות הברית: תביעה ייצוגית נגד פייסבוק בגין רכישות של ילדים

התובעים דרשו החזר כספי כקבוצה על רכישות שביצעו הילדים ללא אישור ההורים, אולם השופטת דחתה אותה, שכן כל אחד מהמקרים שונה

מותק, הילדים יצאו לשופינג. צילום: BigStock

בית המשפט המחוזי בסן חוזה שבקליפורניה אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד פייסבוק (Facebook) בנושא רכישות שמבצעים ילדים ברשת החברתית ללא אישור ההורים.

התובעים, שעשויים לייצג קבוצה הכוללת מאות אלפי משתמשים, דורשים לחייב את הרשת החברתית לתת החזר כספי במקרים בהם מעין אלה. ילדים.

עם זאת, השופטת בת' לבסון פרימן קבעה כי התובעים לא יוכלו לקבל החזר כספי כקבוצה, מפני שהמקרה של כל אחד מהם שונה. על כל אחד מהם יהיה לדרוש החזר כספי בנפרד. הדיונים בתביעה שאושרה הגשתה יחלו ב-19 באוקטובר.

מפייסבוק נמסר כי התביעה חסרת בסיס וכי החברה תגן בתוקף על עמדתה בבית המשפט.

בכתב התביעה, שהוגש באפריל 2012 על ידי שני ילדים והוריהם, נטען כי ילדים משתמשים בכרטיסי האשראי של ההורים ללא רשות, כדי לרכוש את הכסף הווירטואלי המכונה Facebook Credits (במסגרת תוכנית שהוחלפה ב-2013 ב-Facebook Payments).

כאשר הורים מבקשים לקבל החזר כספי על רכישות אלה, משיבים להם ברשת החברתית כי על פי מדיניות החברה "כל הרכישות הן סופיות", דבר המנוגד לחוק של מדינת קליפורניה.

בתגובה לתביעה טענה פייסבוק כי לכל אחד מהתובעים טענות שונות וכי פסק דין קיבוצי לא ייתן להן מענה הולם.

"אף על פי שאין ספק כי ילדים היו רוצים להמשיך ולבצע רכישות באמצעות כרטיסי אשראי שאין להם רשות להשתמש בהם, הרי שאין ברצונם כדי למנוע מהתובעים ששמם נזכר בכתב התביעה לדרוש שמדיניותה של פייסבוק תתאים לחוק", קבעה השופטת בהחלטתה.

ג'יי. אר. פרקר, פרקליט התובעים, אמר כי "ההבדל בין פייסבוק לחברות אחרות הוא שבפייסבוק מודעים לגיל של המשתמשים ובכל זאת מתייחסים לילדים בדיוק כמו למבוגרים כאשר מדובר בלקבל את כספם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים