בנימין נתניהו – הפוליטיקאי הכי פופולרי בוויקיפדיה

ראש הממשלה מוביל בצפיות בערך על שמו בוויקיפדיה העברית, וזכה להתעניינות רבה מצד הגולשים בגרסה האנגלית סביב הנאום שלו בקונגרס ● המחנה הציוני זוכה להיות המפלגה הפופולרית ביותר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: אור יעקב

עדיין לא ידוע האם הליכוד בראשות בנימין נתניהו יזכה מחר (ג') בבחירות, מה שברור הוא שראש הממשלה זכה בניצחון לפחות במקום אחד – בוויקיפדיה (Wikipedia). נתונים שפרסמה היום האנציקלופדיה החופשית מראים שהערך של נתניהו הוא הנצפה ביותר בוויקיפדיה העברית מבין הערכים על שמם של פוליטיקאים ישראליים בשלושת החודשים האחרונים . בנוסף, הנאום שלו בקונגרס הביא לכמעט חצי מיליון צפיות בערך שלו באנגלית. לעומת זאת, המחנה הציוני הוא המפלגה הנצפית ביותר.

ההפרש בוויקיפדיה העברית בין נתניהו ליצחק הרצוג, ראש המחנה הציוני, שנמצא במקום השני, עומד על 10,000 צפיות – 53,630 לעומת 43,553. מיד, אבל הרחק אחריהם, נמצאים נפתלי בנט וציפי לבני עם כ-25 אלף צפיות כל אחד. משה כחלון עוקף את יאיר לפיד, אריה דרעי ושאר המתמודדים.

המחנה הציוני היא המפלגה הפופולרית ביותר עם 32,541 צפיות ולאחריה הבית היהודי – עם 24,118. הבאות בחמשת הגדולות הן הליכוד, כולנו וש"ס. הרשימה המשותפת, שהערך שלה (והיא עצמה) קיים רק כמחצית מהתקופה, זוכה ל-14,927 צפיות וככל הנראה הייתה זוכה למקום גבוה הרבה יותר אם הערך היה ותיק יותר.

הערך של נתניהו בוויקיפדיה האנגלית זכה לקפיצה משמעותית של כ-150 אלף צפיות בשלושת הימים סביב נאומו בקונגרס ועמד בשלושת החודשים האחרונים בסך הכול על 450,340 צפיות. משתרכים הרחק מאחוריו הרצוג עם 59,902 צפיות ולבני – עם 41,801. יצוין כי הערכים באנגלית של מנהיגי המחנה הציוני זוכים לעניין גובר ולקפיצה משמעותית במספר הצפיות בשבוע האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים