אכזבת הענן: אדובי דיווחה על תוצאות נמוכות מהצפוי

מספר המנויים לשירות Creative Cloud שלה צנח ברבעון ב-28% והגיע ל-517 אלף, בעוד שאנליסטים צפו שיגיע ל-575 אלף

שירות חדש. אדובי.

שערן של מניות אדובי (Adobe) צנח אתמול (ג') לאחר תום המסחר, בעקבות נתונים מאכזבים שפרסמה החברה: מספר המנויים לשירות Creative Cloud שלה צנח ברבעון ב-28% והגיע ל-517 אלף, בעוד שאנליסטים צפו שיגיע ל-575 אלף.

החברה הפחיתה את התחזית לרבעון השני וכעת היא צופה כי המכירות יסתכמו ב-1.125 מיליארד דולר עד 1.175 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.18 מיליארד שצפו אנליסטים. הרווח ברבעון השני יגיע, על פי התחזית המעודכנת, ל-41 עד 47 סנט למנייה, בהשוואה ל-48 סנט למנייה שצפו אנליסטים.

אדובי עברה למודל הענן מתוך כוונה להגדיל את היקף ההכנסות ממנויים, כתחליף לרכישה של רישיונות קבועים. ב-2013, בה הציגה אדובי את המודל החדש, ירדו ההכנסות והרווחים של החברה, אך בשנה שעברה ניכרה עלייה מסוימת.

"אנשים מבינים שהם לא זקוקים לחבילת היישומים המלאה", הסביר נורמן יאנג, אנליסט מ-Morningstar. "השאלה היא איך תוכל החברה להעלות מחירים ולשכנע את הלקוחות לעבור מפתרונות נקודתיים לחבילה המלאה".

כדי לעודד את המשתמשים לרכוש תגדיל אדובי את היצע המוצרים, הסביר מרק גארט, מנהל הכספים הראשי של החברה. בין השאר, מתכוונים בחברה להציע מאגר תמונות של Fotolia – חברה שאדובי רכשה לא מכבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים