אלי פרנק, Frank IT: "הטרנספורמציה הדיגיטלית – סוג של מפץ"

"העולם משתנה, אלא שהשינוי קורה בהיקף מאוד גדול ובקצב מאוד גדול, ויש לו השפעה רחבה ביותר על תחומי החיים והעסקים", אמר פרנק, מנכ"ל החברה

אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT

"אנחנו חיים בעידן מרתק של טרנספורמציה דיגיטלית, שמהווה סוג של מפץ. העולם משתנה, אלא שהשינוי קורה בהיקף מאוד גדול ובקצב מאוד גדול, ויש לו השפעה רחבה ביותר על תחומי החיים והעסקים", כך אמר אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ Frank IT.

פרנק התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי המערכות, שייערך ביום ב' הקרוב, 23 במרץ, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. פרנק משמש כיושב ראש הכנס.

לדבריו, "ההיקף והקצב של השינויים הם בעלי השפעה מאוד רחבה על תחומים רבים בחיים האישיים, אבל בעיקר על האופן בו ארגונים מנהלים את התהליכים העסקיים שלהם. עובדה זו משנה את כל הדרך בה עלינו להתבונן על עסקים בכלל ועל IT בפרט, כטכנולוגיה שנועדה לתמוך בתהליכים העסקיים".

"המנמ"ר", אמר פרנק – בעברו מנמ"ר בזק, "נדרש להבין כי עולם ה-IT השתנה. ה-IT זה לא עוד משהו פנימי בתוך הארגון, אלא משהו שמתגלגל ומתפשט למרחבים גדולים מאוד – אצל הלקוחות, הספקים, המתחרים ואצל המשתמשים שלו עצמו, שחלקם נמצאים מחוץ לארגון. כל המגמות הטכנולוגיות החדשות, ובראשן המובייל והאינטרנט של הדברים, יוצרות הרבה מאוד נקודות קצה ומשתמשי קצה למערכות, שבעבר לא היו. בעבר היו פשוט כמה אנשים עם מחשבים. כיום מדובר בכולם".

לכן, ציין, "הראייה של המנמ"ר את מערך ה-IT הארגוני צריכה להיות הרבה יותר כוללת וגלובלית. עליו להתאים את עצמו ואת מערך ה-IT שבראשותו לכך, עם ראייה שמשלבת את ההיבטים הטכנולוגיים עם אלה העסקיים, ואת שניהם עם חדשנות עסקית".

"כל השחקנים בשוק חווים שינוי והמצב החדש משנה את יחסי הגומלין ביניהם", הוסיף. "הם כולם יחדיו יכולים לייצר משהו חדש לגמרי: שיתוף פעולה שנשען על שתי רגליים, ולא אחת. הטכנולוגיה היא כבר לא משהו שעומד לצד העסקים, אלא היא חלק בלתי נפרד מהתהליכים והארגונים. אנשי ה-IT צריכים להבין בשיווק למשל ואילו אנשי השיווק כבר לא רק צורכים טכנולוגיה אלא לעתים גם מבינים בה".

פרנק סיכם באמרו כי "הכנס השנתי של לשכת מנתחי המערכות יוקדש לזוויות שונות של שינוי מדהים זה, עם המחשות בעולמות הרפואה, הבנקאות, החינוך והתחבורה. מעולמות אלה ניתן לגזור ולהשליך לשאר תחומי החיים העסקיים, תוך התייחסות לסיכוני הסייבר הנובעים מהחשיפה – על מנת להימנע מהמימוש של הסיכונים".

מעוניינים לשמוע עוד? הירשמו לכנס השנתי של לשכת מנתחי המערכות, בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים