עובדת לשעבר תובעת את טוויטר על אפליה נגד נשים

"אני עושה זאת בשם כל הנשים שעובדות בטוויטר או עבדו בחברה בשלוש השנים האחרונות ולא זכו לקידום", כך טוענת טינה הואנג, מהנדסת תוכנה לשעבר בכתב התביעה

האם הציפור מפלה עובדים? איור: BigStock

טינה הואנג, לשעבר מהנדסת תוכנה בטוויטר (Twitter), הגישה תביעה נגד החברה בטענה שבתהליך הקידום היא נותנת עדיפות לגברים. זאת, מפני שהודעות על משרות שמתפנות נשלחות רק לעובדים מסוימים, ולעתים קרובות הן אינן מגיעות לנשים – כך על פי ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

הואנג הגישה את התביעה לבית המשפט של מדינת קליפורניה בסן פרנסיסקו וביקשה להעניק לה מעמד של תביעה ייצוגית "בשם כל הנשים שעובדות בטוויטר או עבדו בחברה בשלוש השנים האחרונות ולא זכו לקידום". בכך מצטרפת טוויטר לחברות היי-טק נוספות שכנגדן הוגשו לאחרונה תביעות על רקע של אפליה מגדרית, בכלל זה פייסבוק (Facebook) וחברת ההון-סיכון קליינר פרקינס קופילד אנד באיירס.

בכתב התביעה טוענת הואנג כי אין לטוויטר תהליך רשמי של הגשת מועמדות למשרות או קידום בעבודה. על הקידום מחליטות, לטענתה, ועדות חשאיות של מנהלים מבלי לפרסם משרות פנויות וללא ביקורת, וכתוצאה מכך נפגע האיזון המגדרי בין העובדים הטכניים.

"הקידום למשרות טכניות בכירות בטוויטר מבוסס על שיפוט סובייקטיבי של ועדות שהרכבן נגזר מזה של ההנהלה הבכירה של החברה, בה שולטים גברים", על פי התובעת. "השיפוט נעשה על פי דעות קדומות, במודע או שלא במודע ומוטה לפי סטריאוטיפים מגדריים, מה שמסביר מדוע כה מעט נשים מקודמות לתפקידים בכירים וניהוליים".

בענקית הציוצים דחו את האשמותיה של הואנג. "הגברת הואנג התפטרה מרצונה מטוויטר, לאחר שהמנהלים שלנו ניסו לשכנע אותה להישאר בחברה", מסר בתגובה דובר טוויטר. "היא לא פוטרה. בטוויטר מחויבים לסביבת עבודה מגוונת ותומכת, ואנו מאמינים כי העובדות מוכיחות שהגברת הואנג זכתה ליחס הוגן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים