אסף יעקובי, מיקרוסופט: "האינטרנט של הדברים שובר מודלים כלכליים ועסקיים"

"הוא נמצא בכל דבר, בכל מגזר ובכל מקום; מיליארדי מכשירים יקושרו בתוך שנים ספורות", אמר יעקובי, ה-CTO של החברה בישראל, ותיאר כיצד המגמה מגיעה אפילו למברשת השיניים

אסף יעקבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטור

"מגמת האינטרנט של הדברים גורמת למיליארדי מכשירים להיות מחוברים. בדרך זו, מודלים כלכליים ועסקיים שפעלו באופן מסורתי שנים לא מעטות – נשברים", כך אמר אסף יעקובי, CTO מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

יעקובי דיבר בכנס ה-21 של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-800 משתתפים, ואת מליאת הפתיחה הנחה אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT ויו"ר הכנס.

לדברי יעקובי, "כולנו משתמשים כיום במכשירים רבים. בעבר היו 2-3 נקודות אינטרנט בכל בית, וכיום יש 10. הכול מחובר בימינו לאינטרנט".

הוא ציין כי "במילה 'דברים' בשם המגמה האינטרנט של הדברים, הכוונה היא לכל דבר, בכל מגזר. כך, למשל, בכל מכונית יש אינטרנט ועוצמת מחשוב גדולה. זו מגמה שחובקת כל מקום. מיליארדי מכשירים יקושרו בתוך שנים ספורות, כאשר הבית והטלפון הסלולרי ישמשו כ-Hub".

יעקובי ציטט מחקרים בנושא מהם עולה כי בתוך שנים ספורות יהיו עשרות מיליארדי רכיבים מקושרים. "אחד המחקרים קובע כי עד 2020 יעמוד מספרם על 212 מיליארד. זה לא סתם באאז אלא משהו שקורה". הוא ציין כי "כל המידע הזה נשמר בענן, כי מיליארדי הרכיבים מייצרים דאטה בכמות שלא יכולה להישמר בארגון. בדרך זו ניתן לעשות כל מיני דברים מעניינים, כגון ניתוח וחיזוי של משהו לפני שהוא קורה. זהו חזון יומרני שמיקרוסופט וחברות אחרות כבר עובדות עליו".

אינטרנט של הדברים – גם במברשת השיניים

להמחשת המגמה סיפר יעקובי כי "יצרנית משחות השניים Oral B הוציאה לשוק מברשת שניים שמשדרת נתונים על הצחצוח בבלוטות' (Bluetooth) בזמן אמת, תוך כדי הצחצוח. ככה נוצרים נתונים ו-BI על הצחצוח. נוצר מצב בו מודלים כלכליים ועסקיים נשברים: מאחר שיש לה מידע רב יותר, Oral B יכולה כך למכור פוליסת ביטוח שניים בצורה יותר מדויקת".

מימוש נוסף למגמת האינטרנט של הדברים אותו ציין יעקובי הוא בעולם התחבורה. "ביטוח של כלי רכב ייעשה לא על בסיס זמן, אלא על בסיס הנהיגה". לדבריו, "כל זה מתאפשר בעזרת חוק מור, שתקף כבר 50 שנים, לפיו כל 18-24 חודשים יש צמצום בגודל הטרנזיסטור".

יעקובי חילק את סוגי המחשוב הקיימים בתעשייה למיקרו-מחשבים, מחשבים קטנים – בצמיד או בשעון חכם, מחשוב במובייל ומחשוב רגיל – ואמר כי "Windows 10 תוכל לרוץ על כל סוג של רכיב: החל מחיישנים קטנים, דרך טלפונים, פאלבטים, טלוויזיות ו-xBox".

"מיקרוסופט השיקה צמיד והכניסה בו חיישנים רבים, שלא קיימים בצמידים אחרים", ציין. "לתוך הצמיד היא חיברה את העולם הצרכני, כך שהעונד אותו יכול לקבל מיילים, לקבוע ולקבל מידע על פגישות ולעשות עוד דברים".

עוד הוא סיפר כי "חברנו לחברת תרופות גדולה בארץ וחילקנו את הצמידים למנהלים בכירים בה. ניתן לנטר את המצב הבריאותי של העונד, אפשר לפתח על הצמיד דברים. הצמיד הזה הוא משנה משחק בעולם הטכנולוגי".

"תמיד מיקרוסופט"

הוא תיאר את אחד המוצרים של החברה, Microsoft Always. "זהו רכיב מציאות רבודה שניתן לשים על הראש: בתוך המציאות שלי אני יכול לשלב מציאות אחרת, לשוחח עם חבר בסקייפ (Skype) או להעביר לו תמונה שלמה של מה שאני רואה עכשיו". לדבריו, "ניתן לקחת את המימוש של התפיסה להרבה כיוונים, כגון חינוך ותעשייה. רמזים מוקדמים לכך ראינו בסרטים לפני שנים".

לסיכום אמר יעקובי כי "מגמת האינטרנט של הדברים תביא למגוון אפשרויות ותרחישים". הוא ציטט את מנכ"ל מיקרוסופט, סטיה נדלה, שאמר ש-"בתעשייה של היום הלקוחות לא מכבדים מסורת – אלא מכבדים רק חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים