ענקית האנרגיה הגרמנית RWE מקימה מרכז חדשנות בישראל

החברה מחפשת טכנולוגיות ישראליות בתחומים כמו בתים חכמים ו-Big Data ● בראש המרכז יעמוד מיקי שטיינר, לשעבר מנכ"ל SAP Labs, לראש הפעילות בארץ

מיקי שטיינר, ראש מרכז החדשנות של RWE בישראל. צילום: סיון פרג'

חברת האנרגיה הגרמנית RWE AG מקימה מרכז חדשנות בישראל, במטרה לאתר טכנולוגיות מקומיות על מנת ליצור שיתופי פעולה. החברה מינתה את מיקי שטיינר, לשעבר מנכ"ל SAP Labs, לראש הפעילות בארץ.

מ-RWE נמסר כי מטרתה היא להכיר את הטכנולוגיות הקיימות והמפותחות בישראל, ולקיים שיתופי פעולה עם חברות שמפתחות טכנולוגיות שיסייעו לה לקדם את פעילותה ולהרחיבה לתחומים נוספים.

החברה מרחיבה בימים אלה באופן הדרגתי את המודל העסקי שלה מעבר לייצור ואספקת אנרגיה וניהול הרשת, על מנת להתמודד עם השינויים החלים בשווקי האנרגיה. היא מתכננת גידול בתחומים חדשים ומתפתחים הנושקים לפעילותה הנכחית, כגון בתים חכמים, Smart Grid, שימוש ב-Big Data ויכולת לניהול רשתות אנרגיה מקומיות. RWE החליטה לפתוח את המרכז בישראל כחלק ממהלך של חיפוש חדשנות מחוץ לגרמניה ובמטרה ליצור קשר ישיר עם האקו-סיסטם הישראלי.

ד"ר אינקן בראונשמידט, מנהלת החדשנות ב-RWE. צילום: סיון פרג'

ד"ר אינקן בראונשמידט, מנהלת החדשנות ב-RWE. צילום: סיון פרג'

ד"ר אינקן בראונשמידט, מנהלת החדשנות בחברה, ביקרה באחרונה בישראל וקיימה פגישות עם מספר חברות סטארט-אפ ומשקיעי הון-סיכון. כמו כן, היא ביקרה בחממות ו-"מאיצים".

לדבריה, "אנחנו מודעים ליצירתיות שקיימת בתעשייה הישראלית וליכולות הגבוהות בתחומי המחשוב והסייבר, ומאמינים ומצפים שנוכל להפיק רבות מהחדשנות הישראלית, כדי למנף את הפעילויות שלנו בתחומים החדשים אליהם אנחנו פונים. במסגרת הנוכחות שלנו בישראל נוכל לזהות ולקיים דיאלוג עם יזמים וחברות רלוונטיות. היות שמטרתנו העיקרית היא לפתח מודלים עסקיים חדשניים ושונים מאלה הנוכחיים, אנחנו רוצים ליהנות מהחשיבה מחוץ לקופסה שקיימת כאן ושפגשתי בביקורי, ולהתחבר לחברות סטארט-אפ, לתועלת שני הצדדים".

שטיינר אמר כי "מתוך היכרותי העמוקה עם שוק ההיי-טק הישראלי, אין לי ספק שנוכל לאתר הזדמנויות מצוינות לשיתוף פעולה עם RWE, לטובת החברה וכמובן לטובת השותפים המקומיים. תחומי העניין החדשים של RWE, יחד עם הניסיון ארוך השנים שלה וגודל השוק אליו היא פונה, משלימים את היזמות והחדשנות הישראלית, ומספקים ליזמים ולחברות הזדמנות שיווקית מעולה".

הוא ציין כי "אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחות של השיתוף באמצעות האינטרנט (כגון שיתוף נסיעות או שיתוף דירות) ובודקים הזדמנויות דומות בשווקים שלנו. אלה אינם שטחי עניין קלאסיים של חברות אנרגיה כמו RWE, ומשקפים את הכוונה והתוכנית של החברה להמציא את עצמה מחדש, בהתאמה להתפתחויות בעולם שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים