ברנרד שארלס, דאסו סיסטמס: "הדיגיטציה של הכלכלה מחזירה את הכוח לצרכן"

"אנחנו נמצאים בעידן כלכלת החוויות, שבו יוצרים חוויות על חשבון שירותים ומוצרים; מדובר בשינוי שישפיע עמוקות על הכלכלה המסורתית", אמר מנכ"ל החברה

ברנרד שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: מתוך CeBIT 2015

לא רק גוגל (Google) מאפשרת לעובדיה "להתפרע" ולחשוב על מוצרים חדשים שניתן לפתח ב-20% מזמן עבודתם – גם דאסו סיסטמס (Dassault Systems) אימצה את הרעיון. מנכ"ל החברה, ברנרד שארלס, סיפר על כך בדברים שנשא בכנס CeBIT 2015, שנערך באחרונה בהנובר, גרמניה.

"חלק מהפרויקטים של דאסו סיסטמס מבוצעים על ידי אנשים שמנצלים חמישית מזמנם כדי לעשות מה שהם רוצים. אנחנו קוראים לזה חוויית החדשנות – The Innovation Experience", אמר שארלס.

"מדוע זה דבר חשוב? אנחנו כבר לא נמצאים בעידן הכלכלה של המוצרים ולא בעידן הכלכלה של השירות – שתיהן לא מספיקות. אנחנו נמצאים יותר ויותר בכלכלת החוויות – ליצור חוויות על חשבון יצירת מוצרים ושירותים", ציין. "המשמעות החשובה היא הערך שזה יוצר עבור הצרכן. הדיגיטציה של הכלכלה מחזירה את הכוח לצרכנים, לא רק בהיבט הקנייה והמכירה. לכן, חשוב ליצור עבורם דברים חדשים על ידי עובדי החברות. מדובר בשינוי שעומד להשפיע עמוקות על הכלכלה המסורתית".

בהמשך ציין שארלס כי "החלטנו ליצור רכב אוטונומי יחד עם חברת הנדסה 'בזמננו הפנוי'. רצינו להראות שחברת תוכנה וחברת הנדסה, שלרוב פועלת עבור חברות אחרות, יכולות ליצור את הרכב של עצמן. וזה מה שעשינו. תוכנית זו קמה לחיים וזאת עדות לכך שגם דברים שאינם רווחיים בארגונים קטנים מאוד או בצוותים קטנים הופכים לאפשריים. זה גם משנה את אופי הכלכלה".

המזל"ט שנוצר על בסיס המערכות של דאסו סיסטמס

המזל"ט שנוצר על בסיס המערכות של דאסו סיסטמס

הוא דיבר גם על עולם ההדפסה בתלת מימד וציין כי מחירי המדפסות הדיגיטליות, שכבר כיום עומדים על פחות מ-1,000 יורו, ימשיכו לרדת.

לב דיגיטלי

שארלס הציג פרויקט שפיתחה החברה במיקור-המונים: "שיתפנו רעיונות עם הסקטור הרפואי, עם מומחים למחלות לב", אמר. "שאלנו אותם האם ניתן ליצור לב וירטואלי שיהיה קרוב מספיק ללב האנושי, כדי שניתן יהיה לבחון עליו ניתוחים ולשנות את הדרכים בהן מתכוננים לניתוחים. עשינו זאת. בעקבות זאת, ה-FDA בארצות הברית הציע שכל מחקר חדש בתחום רפואת הלב ישתמש במודל הדיגיטלי הזה".

דוגמה נוספת אותה הראה שארלס לנוכחים היא מזל"ט שתוכנן ויוצר באמצעות המערכות של דאסו סיסטמס, על ידי שלושה אנשים בלבד. "המזל"ט הזה הוא תוצאה של התשוקה לחדשנות", ציין. הוא ניסה להראות באמצעות הדוגמה הזאת שבעוד שלארגונים גדולים לוקח הרבה זמן להשתנות, חברות קטנות מהירות יותר ומרבית השינויים יגיעו מהן. "חברות כאלה יכולות לעבור משלב הרעיון לשלב החוויה מהר מאוד. המהירות בה הן יכולות לנסות את הדברים היא חלק מכלכלת החוויות".

"מה שרצינו להציג היום הוא כמה 'חברתית' הפלטפורמה שלנו יכולה להיות, כיצד בניית קהילה יכולה ליצור גישה חדשה לעיצוב", אמר שארלס. "הצגנו כיצד קבוצה של אנשים יכולה להתחיל פעילויות במהירות, ליצור דברים חדשים ולייצר ערך. זוהי תקופה מרגשת בתעשייה".

ניתן לצפות בדבריו המלאים של שארלס כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים