יובל אברמוביץ' חסם משתמשת בפייסבוק – ועומד בפני תביעה

לטענת המשתמשת, היא הושפלה בציבור בעקבות סטטוס שהעלה העיתונאי בעמוד שלו ● היא דורשת ממנו 100 אלף שקלים

30/03/2015 18:53
נא להתנהג בהתאם. יובל אברמוביץ'. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

עונת הפסח היא עונת הניקיון. יש כאלה שמנקים את הבית ויש שאת רשימת החברים שלהם בפייסבוק (Facebook). הסופר והעיתונאי יובל אברמוביץ' גילה שזו יכולה להיות משימה שסופה כתב תביעה.

תחילת הסיפור לפני כשנה, כאשר אברמוביץ' פרסם סטטוס שמודיע שהוא עומד לנפות חברים מעמוד המשתמש שלו בפייסבוק וביקש מחבריו "לשכנע" אותו להשאירם.

בין צרור התגובות בעמוד הגיעה פנייה של גולשת שכתבה לאברמוביץ' כי הדבר פוגע בה וכי מדובר בהתנשאות מצידו, בעל העמוד. מפה לשם ולאחר חילופי תגובות הודיע לה הסופר והעיתונאי כי "אני מאחל לך בריאות הנפש, זוהמה לא תהיה בפרופיל שלי" – וחסם את המשתמשת.

כעבור מספר חודשים קיבל אברמוביץ' מכתב מעורך דין ובו נתבקש לבוא בדין ודברים על העוול שגרם לכאורה למשתמשת באקט החסימה, תוך האשמה כי השפיל אותה ציבורית. אתמול (א') הוא קיבל מכתב התראה לקראת תביעה על סך 100 אלף שקלים.

"אני לא מבין את ההיגיון", מסביר אברמוביץ'. "אמנם פייסבוק הוא זירה ציבורית אבל הכלי לחסימת משתמשים נועד לשימוש בדיוק במקרים כאלה. אדם חייב לשלוט על הנעשה בעמוד שלו וטוב שהרשת החברתית נתנה לו כלים להשתמש בהם לצורך כך. האם השלב הבא הוא תביעת אנשים שלא עשו לייק לתמונה או תוכן שהעליתי?".

לפני חודשיים יצא ספרו החדש של יובל אברמוביץ', ליידי לייק. באופן מעניין מאוד יש קווי דמיון בין סיפור התביעה נגדו לעלילת הספר, שמתארת מנהלת עמודי פייסבוק שמקבלת איומים מצד משתמש ברשת החברתית הענקית. דמיון או מציאות, עושה רושם שעוד נכונו לפרשייה פרקים נוספים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    זה יהיה מעניין. ראשית האם דף ה-Facebook, למרות שהוא ציבורי בהתאם להגדרת המשתמש אינו נכס פרטי כמו בית למשל? אם מר אברמוביץ היה מפרסם שאינו מרשה לתובעת להיכנס לביתו, זו הייתה עוולה? אם התובעת תזכה ואפילו בפסק דין הצהרתי זה עלול לחרוץ את גורל הרשתות החברתיות, תחשבו על זה ברמה העסקית האם חברה שאיני חפץ לראות את פרסומיה ב-Facebook תוכל לחייב אותי לעשות זאת? או האם אחליט לסגור את חשבון ה-Facebook שלי זו תהיה עילה לתביעה נגדי? אני לפחות אשמח אם תמשיכו לעקוב אחרי האירוע המשפטי הזה ולפרסם את מהלכו.

אירועים קרובים