ירידה בפניות הציבור למשרד התקשורת
בשנה החולפת קטן מספר הפניות ב-9% - המשך המגמה משנים קודמות ● במשרד התקשורת תולים את הירידה בתחרותיות בשוק הסלולר ובפעולות שהוא עצמו ביצע
מספר פניות הציבור למשרד התקשורת ירד ב-2014 בכ-9% – כך עולה מדו"ח שפרסם הבוקר (ג') המשרד. עיקר הפניות היו בנושאי חשבונות ואיכות השירות של החברות.
בסך הכול נרשמו במשרד במהלך השנה החולפת 9,506 פניות לעומת 10,391 ב-2013. מדובר בהמשך מגמת הירידה בפניות, שהחלה ב-2012, אז עמד מספרן על 14,760.
במשרד התקשורת תולים את הירידה בין היתר בתחרותיות בשוק הסלולר, בהשפעתם של תיקונים צרכניים שביצע המשרד, ובפיקוח ואכיפה מוגברים שלו על החברות.
עיקר הפניות נסבו סביב החשבונות ואיכות השירות. צרכנים רבים פנו בתלונות על חיובים שבוצעו שלא על פי ההסכמים בינם לבין החברות, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו ואי מתן החזר כספי על חיובי יתר. כמו כן, נרשמו פניות רבות על איכות הקליטה, תיקון תקלות, מהירות גלישה איטית, אי מתן מענה לפניות בכתב וזמני המתנה ארוכים, או אי מתן מענה בכלל, במוקד האנושי.
אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר כי "המשרד פועל כדי להנגיש לציבור את השירותים המתקדמים בתחום ולהבטיח מתן שירות נאות על ידי החברות". במשרד מבטיחים כי ימשיכו להיות "קשובים לרחשי לב הציבור".
האזרח הקטן התחיל להפנים שמשרד התקשורת לא מסייע לו במרבית המקרים, ולפיכך כמות הפניות ירדה. הבעיות נשארו כפי שהיו עד כה.