גוגל מאפשרת לגולשים להסיר את היסטוריית החיפוש שלהם

השירות החדש הוא חלק ממהלך כולל של ענקית הטכנולוגיה להעניק למשתמשיה נגישות רבה יותר למידע האישי שנאסף עליהם

זכות הציבור לדעת מול זכות הפרט להישכח. גוגל

גוגל (Google) השיקה שירות חדש המאפשר לגולשים להוריד את היסטוריית החיפוש שלהם. זאת, כחלק ממהלך כולל של ענקית הטכנולוגיה להעניק למשתמשיה נגישות רבה יותר למידע האישי שנאסף עליהם.

השירות, שפרטים עליו נחשפו אט אט כבר בחודש ספטמבר האחרון בבלוג המסקר את גוגל, נכנס לשימוש באחרונה. מעתה ניתן לעבור על היסטוריית החיפוש ולפלח את הנתונים בהתאם לזמנים – שעות, ימים, חודשים ושנים, להציגם באופן גרפי ואף להוריד את כל הפרטים, כך שיהיו זמינים ללא חיבור לאינטרנט.

לצד זאת, גוגל מאפשרת מעתה למחוק פרטים מהיסטוריית החיפוש האישית. אלה מכם הקנאים לפרטיותם ברשת, ובצדק – דעו כי מחיקת ההיסטוריה עלולה להשפיע על סדר התוצאות שיעלו בחיפושים הבאים שלכם.

לפי הודעה של ענקית החיפוש, הקבצים יישמרו תחילה בשירות הענן שלה ומשם אפשר יהיה להוריד אותם למחשב המשתמש. "ניתן להוריד את כל היסטוריית החיפוש ולראות את הערכים שחיפשת. זה נותן לך גישה למידע שלך, מתי והיכן שאתה רוצה. לאחר ההורדה, עותק יישמר באופן מאובטח בתיקיית Takeout ב-Google Drive. משם ניתן להוריד את הקבצים למחשב", נכתב בהודעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    השאלות החשובות ביותר: 1. האם האדם, שההסטוריה היא שלו, יוכל להסיר חלק מהמידע, וּלהשאיר את השאר? 2. האם מה שמישהו בחר להסיר, יוסר סופית גם ממסד-הנתונים של גוגל (גם אם לא יהיה נגיש לאחרים), או שיישאר בידיה?!

אירועים קרובים