שמוליק ענתבי, VMware: "אבטחת המידע הופכת להיות משמעותית יותר למנמ"רים"

"הדרך למענה על שלל האתגרים שעומדים בפניהם היא יצירת מערך IT נוזלי, גמיש, בעל יכולת גידול, שמגיב במהירות לשינויים", אמר ענתבי, מנהל אזורי בחברה

שמוליק ענתבי, מנהל אזורי ב-VMware. צילום: ניב קנטור

"עולם המחשוב הארגוני חווה תהפוכות גדולות, מודלים של הפעלת ה-IT משתנים, וכך גם מודלים עסקיים. בתוך כלל השינויים המרובים הללו, אבטחת המידע הופכת להיות משמעותית יותר – הן עבור המנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע והן עבור הארגונים עצמם", כך אמר שמוליק ענתבי, מנהל אזורי ב-VMware.

ענתבי דיבר בפתח כנס שקיים היום (ג') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באולם אירועים East בתל אביב בהשתתפות כ-300 מקצועני אבטחת מידע ונשא את הכותרת "מציאות קיברנטית בעולם וירטואלי".

לדברי ענתבי, "מערכות המחשוב הארגוניות מתאפיינות במורכבות, בריבוי מערכות ובהטרוגניות. על המנמ"ר – מכלל מגזרי התעשייה – מוטלים אתגרים מרובים, בעוד שמנגד – התקציבים עימם הוא נדרש לעבוד קטנים. הדרך למענה על שלל האתגרים הללו היא יצירת מערך IT נוזלי, גמיש, בעל יכולת גידול, שמגיב במהירות לשינויים. המטרה היא הגדלת ההכנסות בארגונים על בסיס המחשוב. בתוך מערך מחשוב חדש זה, המשקל הסגולי של האבטחה גדול מאי פעם".

"מערכות ה-IT העסקיות נדרשות להיות עם נראות רבה יותר ועם ממשקי משתמש קלים וידידותיים", אמר. "אלא שלצד ההזדמנויות, עולם חדש זה טומן בחובו גם לא מעט סכנות".

שחר בוברובסקי, מהנדס מערכות בכיר ומומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware. צילום: ניב קנטור

שחר בוברובסקי, מהנדס מערכות בכיר ומומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware. צילום: ניב קנטור

לסיכום אמר ענתבי כי "VMware מציעה תפיסת מחשוב כוללת, על ידי וירטואליזצייה ברמת הרישות. הנדבך המרכזי בתפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) שלנו הוא אבטחה, עם פתרון NSX. מה שמאפיין את ה-IT החדש טמון בזמינות של היישומים, בריבוי שלהם, ביכולת לקבל אותם בעולם הנייד וביכולת להנפיק שירותים ויישומים חדשים תוך דקות ולא חודשים, כאשר את כל היישומים והשירותים עוטפת מעטפת אבטחת מידע".

איך ממכנים את האבטחה של הדטה סנטר?

שחר בוברובסקי, מהנדס מערכות בכיר ומומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware, דיבר על הצורך במיכון האבטחה של הדטה סנטר. "מנהיגים עסקיים רוצים שה-IT שלהם יהיה כמו הענן הציבורי", אמר. "ה-IT הארגוני משתנה ונבנה מחדש – אם ביציאה לענן או בבניית ענן פרטי שנגיש למשתמשים עם שירותים שונים".

לדבריו, "הבחירה בין דטה סנטר מוגדר חומרה לדטה סנטר מוגדר תוכנה כבר נעשתה: זה מוגדר התוכנה יתפוס תאוצה. מדובר בשינוי משמעותי ביכולות התפעול והיעילות של מרכזי המחשוב".

בוברובסקי התייחס לרכישת Nicira על ידי VMware ואמר כי "הרעיון הוא לשים HyperVisor שמפריד בין החומרה לתוכנה. זה בוצע בשרתים והמטרה היא להעביר זאת לעולם הרישות. או אז מתייחסים לרישות כ-'צנרת' ועל בסיסה נותנים שירותים. מעבר לכך, אנחנו לא נוגעים במערך התקשורת הארגוני".

הוא סיכם באמרו כי "בעולם החדש, שבו הכול מחובר וזמין כל הזמן, והאיומים מגיעים גם מבפנים, הפתרון הוא מיקרו-פילוח. פלטפורמת NSX מביאה את התוכנה גם לשכבת האבטחה. היא מוסיפה שכבה וירטואלית חדשה, שנועדה לאפשר הקמה של רשתות וירטואליות, ושירותי רשת ואבטחה חדשים על גבי תשתיות התקשורת הקיימות של הארגון".

לאחר מכן הוצגו פתרונות של שותפיה הטכנולוגיים של VMware לתחום האבטחה, מבית EMC, פאלו אלטו (Palo Alto Networks), ג'וניפר (Juniper Networks) ו-F5.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים