משלחת סיוע של אגף התקשוב יצאה לנפאל

המשלחת תספק שירותי תקשורת לכוחות צה"ל ששלחה ישראל כדי לסייע בטיפול באסון הטבע ● סא"ל עומר כהן, מפקד גדוד הקשר המטכ"לי: "ללא תקשורת, פעילות המשלחת קשה יותר ומוגבלת"

משלחת צה"ל בדרך לנפאל. צילום: סאי לוי

משלחת סיוע של אגף התקשוב יצאה אתמול (ב') לאזור בו הכתה רעידת האדמה בנפאל, כחלק מהמשלחת הכללית של צה"ל.

המשלחת הצטרפה לכוחות פיקוד העורף וחיל הרפואה, על מנת להעניק סיוע לנפגעי האסון – תושבי המקום והתיירים הרבים שנמצאים שם. היא מורכבת מחיילי גדוד הקשר המטכ"לי של חושן, שעוסק ביצירת קשר לווייני עם ישראל ותפעולו. כך, כוח החילוץ וההצלחה הישראלי מקבל מכלול של שירותי תקשורת: טלפון סלולרי וקווי, גישה לאינטרנט וקשר וידיאו רציף. מצה"ל נמסר כי "אמצעים אלה קריטיים לפעילותה ולהצלחתה של המשלחת בשטח".

"אנחנו מתורגלים במשלחות מסוג זה", אמר אל"מ יריב ניר, רמ"ח אג"ם באגף התקשוב. "האתגר המרכזי הוא להגיע למקום, שהנחת היסוד שלנו לגביו היא שתשתיות התקשורת והחשמל בו הרוסות. מטרתנו היא לייצר בו תשתיות ברמה הגבוהה ביותר – שתוכל לשרת את הכוחות".

עם נחיתת כוחות החירום בנפאל, במקביל להקמת המרכז הרפואי והלוגיסטי של צה"ל בשטח, חיילי הגדוד יצרו עורק תקשורת לווייני, שהתחבר למרכזי הבקרה של אגף התקשוב בישראל. לאחר ההתחברות, התקשורת שמועברת מספקת מענה לגופים המעורבים בפעילות צה"ל במרחב החילוץ.

עם הקמת בית החולים הצבאי בשטח תיפרס רשת תקשורת נרחבת פנימית שתשמש לתיאום בין כל חלקי המרפאה באשר לטיפול במחולצים. זאת, לצד תקשורת חיצונית, שתאפשר שיח אל מול בתי החולים בארץ. כך, גורמי הרפואה בשטח יוכלו לקיים התייעצויות מקצועיות עם מומחים בארץ, על בסיס שיחות קול ו-וידיאו.

לכוחות פיקוד העורף המחלצים מספקים כוחות התקשוב קשר עמיד ורציף בתנאי השטח המורכבים ששוררים במקום. זאת, על מנת שיוכלו לתאם את העבודה שלהם.

תשתיות הרשת שנפרסו בשטח משמשים את דובר צה"ל לצורך העברת תיעוד מצולם לישראל בזמן אמת.

סא"ל עומר כהן, מפקד גדוד הקשר המטכ"לי, אמר כי "ללא תקשורת, פעילות המשלחת קשה יותר ומוגבלת. מוטל עלינו לאפשר את פעילותה ואת הקשר שלה לארץ באופן החלק ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים