בגלל התחרות מול אפל: ירידה בהכנסות וברווח הנקי של סמסונג

ההכנסות קטנו ב-12% והרווח הנקי - ב-39% ● החברה מעריכה כי הפסידה ברבעון לאפל נתח בשוק הטלפונים היקרים, אולם מכרה יותר מכשירים ממנה באופן כללי

במקום מלחמה - שיתוף פעולה בין סמסונג לאפל

התחרות מול אפל (Apple) משפיעה לרעה על מתחרתה הגדולה ביותר, סמסונג (Samsung): מהתוצאות שפרסמה החברה הדרום קוריאנית עולה כי היא רשמה ברבעון הראשון של 2015 ירידות הן בהכנסות והן ברווחים.

החברה מעריכה אמנם כי היא מכרה ברבעון יותר טלפונים מאשר אפל, אך הפסידה לה נתח בשוק המכשירים היקרים, לאחר שאפל החלה למכור טלפונים עם מסכים גדולים יותר.

זאת ועוד, למרות הירידה בהכנסות, סמסונג לא הצליחה לרסן את ההוצאות בצורה מספקת. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הן קטנו ב-8.69% ל-44.63 טריליון וון (42 מיליארד דולר), אולם ההכנסות קטנו ב-12.2% ל-47.12 טריליון וון (44.3 מיליארד דולר). לכן נרשמה ירידה גדולה ברווח הנקי: זה ירד ב-38.83% ועמד על 6.63 טריליון וון (4.4 מיליארד דולר).

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-9.64% ל-28.96 טריליון וון (27.2 מיליארד דולר), הרווח הגולמי פחת ב-16.4% ל-18.16 טריליון וון (17.1 מיליארד דולר) והרווח הגולמי השולי עמד על 38.54%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-6.89% ל-15.67 טריליון וון (14.7 מיליארד דולר) והרווח פחת ב-29.56% ל-5.98 טריליון וון (5.6 מיליארד דולר). עם זאת, מדובר בתוצאה הטובה ביותר ברווח התפעולי של סמסונג בשלושת הרבעונים האחרונים.

סמסונג הביעה אופטימיות ומסרה בעקבות פרסום התוצאות כי "ההכנסות והרווחיות יגדלו בעתיד בעקבות השקת ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S 6 Edge".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים