הנה זה מתחיל: אפליקציות ל-Apple Watch

ממש מול עינינו נפתח כר חדש לפעילות - השעונים החכמים ● שלחנו את צביקה קצבורג להביא לנו קצת יישומים מהז'אנר החדש ● הוא חזר ואפילו ידע לספר לנו מה השעה

מסייע גם בתחום הבריאות. Apple Watch. צילום: אור יעקב

אחת המלחמות 'הקשות' ביותר בין שתי מערכות ההפעלה העיקריות לתחום הטלפונים החכמים, iOS ואנדרואיד (Android), הייתה על כמות האפליקציות שזמינות לכל אחת מהפלטפורמות. כיום, כשכמות האפליקציות המוצעות עבור השתיים כבר פחות או יותר זהה, יש רגיעה מסוימת במלחמת ההצהרות, אבל ממש מול עינינו נפתח כעת כר חדש לפעילות – השעונים החכמים. תחילת המכירה של ה-Apple Watch בחנויות ברחבי ארצות הברית בעיקר כבר בישרה על עידן חדש של תחרות, ואחת ההצהרות הראשונות של אפל (Apple) אכן הייתה שעם ההשקה יש כבר בערך 1,000 אפליקציות שמוכנות להורדה.

יצאנו לנבור בין האפליקציות הללו כדי לנסות ולגלות האם יש כמה ישראליות שמצאו את דרכן להפצה הראשונית בחנות האפליקציות של אפל לשעון החדש שלה, ולשמחתנו מצאנו כמה.

הראשונה ביניהן היא גלייד (Glide), אפליקציית הודעות מיידיות שמאפשרת להשתמש בהודעות וידיאו שמועברות בזמן אמת באיכות גבוהה, הודעות שניתן לצפות בהן ברגע שהן משודרות או לאחר מכן. שמירת ההודעות מתבצעת לחלוטין בענן ללא צורך במקום אחסון בשעון עצמו, אלא אם מבצעים את ההקלטה כשהשעון אינו מחובר לאינטרנט מסיבה כזו או אחרת. במקרה כזה מועברת ההודעה ברגע שנוצר קשר אינטרנטי, והיא נמחקת מהזיכרון. היתרון של האפליקציה הוא שאיכות הווידיאו גבוהה בכל מקרה, ולא משנה מה קצב החיבור לרשת.

כמו אפליקציות אחרות בתחום ההודעות המיידיות תומכת גלייד גם בהודעות טקסטואליות, וכן ביצירת קבוצות. כל קבוצה יכולה להכיל עד 50 משתמשים, ובהחלט ניתן להשתמש בכך לקיום מעין שיחות ועידה או שיחות עבודה. ניתן גם לשתף את ההודעות הללו באמצעות כל אפליקציה תומכת, ואם תרצו, זו אחת האפליקציות שתגרום לכם להרגיש כאילו Q בעצמו בנה עבורכם את ה-Apple Watch שלכם.

להורדת Glide לחצו כאן.

אפליקציה נוספת שמצאנו מכונה Meetey ומטרתה לעזור לכם לשתף את החוויה הכיפית עם אחרים שמשתמשים באפליקציה, וכן להיעזר באחרים כדי לגלות אם משהו כיפי מתנהל ברגעים אלה בסביבה הקרובה אליכם. המסך הראשי של האפליקציה מציג בפניכם אירועים שונים, והצגתם תלויה כמובן באזור בו אתם נמצאים וזאת על ידי שימוש בטכנולוגיית ה-GPS. ברגע שמתארים משהו שמתאים, הופעה בחינם, משחק כדורעף על החוף, או כל דבר אחר, אפשר לקבל הוראות כיצד להגיע למקום. בנוסף ניתן לנהל שיחת צ'אט קצרה עם מי ששלח את התמונה לאפליקציה, ולשאול מה קורה באופן מפורט יותר.

הצד השני הוא כמובן השיתוף. אתם נמצאים במקום מסוים ונהנים ממשהו מסוים שאתם חושבים ששווה שיתוף? מצלמים, מוסיפים תיאור ושולחים אל האפליקציה. ניתן אפילו לקבל משובים עבור ההודעה ששולחים בדמות לייקים, לבבות וכמובן הערות טקסטואליות.

להורדת Meetey לחצו כאן.

אתם חושבים שאתם מכירים את תל אביב ממש טוב? בטוחים? עיר שיש בה כמעט 1,000 מסעדות ויותר מ-1,000 מקומות מעניינים כמו מוזיאונים, מקומות חשובים וכדומה? כמובן שלתיירים זה אפילו יותר קשה להסתדר בעיר שלא מוכרת להם מחיי היום יום, כמו לכל תייר בכל עיר שהוא מבקר בה, לפחות בפעם הראשונה, ולכן אפליקציה כמו Journey TLV בהחלט יכולה להיות מאוד שימושית.

האפליקציה הזו היא הרבה יותר מאשר רק מראה מקום: היא גם מספקת מידע מגוון על שירותים רבים, כולל מקומות בהם אפשר לרכוש או לתקן מחשב, אילו סרטים מוקרנים בסינמטק ביום מסוים ומה התפריט של מסעדה כזו או אחרת. אפשר גם לאתר קווי אוטובוס עירוניים. בקיצור, מדובר במדריך השלם לחיי היום יום, כולל חיי הלילה, בעיר שהיא ככל הנראה הכי אירופית בארץ.

להורדת Journey TLV לחצו כאן.

אסיים את הסבב עם קצת אהבה, או כפי שהיא מכונה: WatchMe88. זוהי אפליקציה שאולי תעזור לכם למצוא אהבה. היישום מאפשר לכם לקבוע את בן הזוג שאתם רוצים בנוכחות הקרובה שלכם, ואז להגדיר את טווח החיפוש שלכם. כמובן שברגע שתאם עושים זאת אתם גם חושפים את עצמכם לעולם, או לפחות ליקום בו אנשים משתמשים באותו רגע באפליקציה הזו. אם יש זיהוי מוצלח, אפשר לשוחח, ואפשר לקבל הוראות מדויקות איך להגיע למקום בו פוטנציאל האהבה החדש מחכה לכם. במקרה הצורך, אם בא לכם רק לרחרח בסביבה ולראות מה קורה, תוכלו גם לעבור למצב 'בלתי נראה'.

ניתל לשלוח קריצה שפירושה כמובן מצאת חן בעיניי, ואם תהיו קרובים מספיק אחד/ת לשני/יה, השעונים שלכם יהבהבו באותו הזמן מה שיקל עליכם לאתר את זה/ו את זה/ו בקהל.

להורדת WatchMe88 לחצו כאן.

מתי כל זה יהיה רלוונטי לישראל, כלומר: מתי ה-Apple Watch יתחיל להימכר כאן? אפל הודיעה שהגל השני של המדינות בהן היא תמכור את השעון יגיע בסוף יוני. לפני כן זה לא יקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים