אפשר לנשום לרווחה: האפליקציה Secret נסגרת

"Secret אינה מייצגת עוד את החזון שראיתי בעיני רוחי כשהקמתי את החברה, וזו ההחלטה הנכונה מבחינתי האישית, מבחינת המשקיעים ומבחינת הצוות", כתב דיוויד ביטואו, מייסד החברה

30/04/2015 12:07
העולם יסתדר בלעדיה. Secret

מסיימת בקול ענות חלושה: אפליקציית Secret, שלפני שנפתחה לקהל הרחב שימשה כאפליקציית שיתוף של קבוצת אנונימוס (Anonymous) ולאחר מכן הוסבה לאפליקציית הצ'אט של הקבוצה, תפסיק בקרוב לפעול.

האפליקציה עוררה מחלוקות רבות, בין היתר בישראל, בשל הניצול שנעשה בה לצרכי הפצת רכילויות על אנשים והלבנתם ברבים מבלי שבכלל ידעו על כך. לפני כשנה נדרשה אפילו הכנסת לדון בתופעת הבריונות ב-Secret – רשת חברתית שמאפשרת להעלות פוסטים באנונימיות מוחלטת. בלב תשומת הלב של הדיון, היו, בין היתר, ילדים ובני נוער ש-"הושחרו" באפליקציה – כלומר, כאלה שפורסמו עליהם רכילות והאשמות מרושעות – נאלצו להתמודד עם המצב ללא כלים מתאימים. מצב מסוכן זה הביא את ועדת המדע והטכנולוגיה לחבור באופן חריג לוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס, ולקיים דיון בשאלה כיצד על המדינה להתמודד עם בעיית הבריונות ברשת.

היועץ המשפטי של יחידת הסייבר המשטרתית, עו"ד גלעד בנט, ציין אז כי "הגבול בין עבירה פלילית לבין בריונות ברשת מאוד דק. רובם המכריע של המקרים שמגיעים למשטרה לא עוברים את הרף הפלילי, אבל זה לא אומר שהיא מתעלמת מהם". לדבריו, "המשטרה מנסה, באמצעות קשריה עם משרד החינוך ועמותות שונות, לטייב את ממשקי העבודה, על מנת שיעזרו לטפל גם באירועים שאינם מגיעים לרף פלילי".

בשעתו, החליטו גם במרכז לאינטרנט בטוח לשתף פעולה עם האפליקציה. הם יצרו קשר עם אנשי סיקרט והצוות המשפטי של האפליקציה הכיר במרכז כגורם מוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים.

גם העולם לא נשאר שווה נפש אל מול היישום שמעורר אי נוחות. באוגוסט 2014, החלה אפל (Apple) לחסום הורדות של האפליקציה בברזיל.

"למרבה הצער, אפליקציית Secret אינה מייצגת עוד את החזון שראיתי בעיני רוחי כשהקמתי את החברה, ואני חושב שזו ההחלטה הנכונה מבחינתי האישית, מבחינת המשקיעים ומבחינת הצוות שלנו" כתב דיוויד ביטואו, מייסד החברה, בהודעה שפרסם בבלוג.

בקופתה של החברה נותר "חלק משמעותי" מהכספים שהיא גייסה במהלך פעילותה – שהסתכמו ב-35 מיליון דולר – ואלה יוחזרו למשקיעים, הבטיח ביטואו. "אני מאמין שעדיף לסגור במהירות כדי להמשיך הלאה, ולטעות רק טעויות חדשות או אחרות", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים