הרי החדשות על Windows 10 ועיקרן תחילה

מיקרוסופט הציגה בכנס Build את ההתפתחויות החדשות בגזרה הכי מסקרנת שלה: מערכת ההפעלה החדשה ● צביקה קצבורג חזר חסר נשימה ומלא ציפיות

Windows 10. עוד תקלה

גם השנה הציגה מיקרוסופט (Microsoft) בכנס Build את ההתפתחויות החדשות בגזרת Windows 10, תוך התמקדות בהצגת היכולות של קורטנה (Cortana), העוזרת האישית.

הפעם הוצגה העוזרת האישית כמשולבת יחד עם החיפוש, כשהמטרה היא להטמיע אותה יותר בעבודה היום יומית של המשתמשים ולהשתמש בה גם כדי למצוא יישומים ומסמכים במערכת עצמה. כן הוצגה היכולת של קורטנה להפעיל יישומים או לבצע פעולות שונות על ידי שימוש בהוראות קוליות ולעיתים אפילו בלי לפתוח את היישום המתאים עצמו. לדוגמה, הוצגה על הבמה שליחת הודעה קולית באמצעות וייבר (Viber) שהועברה לשולח מבלי שהיישום עצמו פעל באותו רגע.

הודעה חשובה אחר הייתה שמיקרוסופט, למעשה, מחזקת את המרדף שלה אחר מפתחים. כעת החברה מציעה ערכת כלים חדשה שתאפשר למפתחים שכבר פיתחו יישומים עבור סביבת iOS או אנדרואיד (Android), שתקל עליהם להשתמש בקוד שהם כבר פיתחו עבור מערכות ההפעלה האחרות כדי להמיר את האפליקציות שלהם גם לסביבת Windows, ובמהירות. כך היא מקווה שהם תשכנע מפתחים שוויתרו על חלונות בגלל הצורך בכתיבה מחדש של הקוד, וגם בגלל שהשקעת המשאבים נראתה כלא מצדיקה את עצמה.

עוד נושא שקשור ליישומים הוא הרצת אפליקציות 32 ביט ואפליקציות NET בתוך סביבה סגורה. מדובר באפליקציות שיכולות לעיתים, אם הן לא סגורות בסביבה משלהן, לשנות הגדרות מערכת או להיות להשאיר שאריות מאחור בעת הסרתן. שאריות אלו יכולות לגרום לבעיות אבטחה, אבל כעת, עם החנות החדשה, הרצה של אפליקציות כאלה בסביבה מופרדת שאינה מספקת גישה למערכת עצמה.

אחד הדברים המעניינים יותר שהציגה מיקרוסופט ב-Build הייתה יכולת חדשה בשם Continuum שתאפשר להשתמש בטלפונים עתידיים, שהמבוססים על Windows 10, גם כמחשבים שולחניים. הטלפון, בעת חיבור של מסך, מקלדת ועכבר, ידע שיש לו שטח עבודה גדול יותר ויתאים את הממשק שלו בהתאם. זה אמנם לא יראה בדיוק הממשק של Windows 10 שמיועד לשימוש במחשבים שולחניים, וניידים, אך לא רחוק משם.

בנוסף לכל אלו יהיו יישומים שידעו להתאים את עצמם לשינוי הגדול יוכלו להציג את הגרסה השולחנית שלהם בעת הצורך. בהדגמה עצמה הורצה PowerPoint שבעת החיבור למסך הגדול הציגה באופן אוטומטי את הגרסה השולחנית המלאה שלה, כולל כל הכלים. יש למה לחכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים