איציק ג'יני, bGini: "יש לשחרר את צווארי הבקבוק בתהליכים הארגוניים"

"מנמ"ר הארגון נדרש לגשר בין המשתמשים ובין אנשי המחשוב, שיחד מייצרים את הטכנולוגיה בה משתמש הארגון", אמר ג'יני, מנכ"ל החברה

איציק ג'יני, מנכ"ל bGini. צילום: פלי הנמר

"ארגונים לוקים בצווארי בקבוק במגוון רחב של תהליכים בשרשרת האספקה בארגון. הדבר מביא לעיכוב באספקת התוצרים והשירותים וגורע מתהליכי הבקרה, בנוסף לעובדה שצוואר בקבוק אחד יוצר צוואר בקבוק במקום אחר. יש לשחרר את אותם צווארי בקבוק", כך אמר איציק ג'יני, מנכ"ל bGini.

ג'יני השתתף בפנל במסגרת כנס C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים בסוף השבוע בגיאורגיה. לדבריו, "הטכנולוגיה צריכה לגשר בין אנשים, לייעל תהליכים בין עובדים, ולהביא להרמוניזציה של תהליכי עבודה. מנמ"ר הארגון נדרש לגשר בין המשתמשים ובין אנשי המחשוב, שיחד מייצרים את הטכנולוגיה בה משתמש הארגון".

"מערכת ה-ERP", אמר, "היא כלי המשלב בין טכנולוגיה, תהליכי עבודה, והקשר שקיים ביניהם – בין אנשים, פונקציות בארגון, והנתונים הזורמים ביניהם. הארגון צריך לתת להם את הכלים לחבר ביניהם ולייצר אמת ארגונית אחת, לאפשר לכל הפונקציות בארגון להתחבר למקור מידע אחד, המוזן בצורה אחידה, התומכת בהרחבה של הפעילות העסקית בארגון, ומספקת שירותים בצורה מהירה יותר, תוך חיסכון בעלויות".

"ברבות הימים", ציין ג'יני, "מערכת ה-ERP הפכה למהות, ללב העניין, במקום להיות מערכת IT תומכת ומאפשרת עסקית. ארבע מגמות על טכנולוגיות מעצבות מחדש גם את עולם ה-ERP: מובייל, רשתות חברתיות, Big Data וענן. הניידות מגדילה את הגישה של המשתמשים למשאבים הארגוניים מכל מקום ובכל זמן. במקום זה נכנסת מגמת השילוב של ה-ERP בעולם הנייד. לגבי Big Data , הארגון, על פי רוב, אינו מנצל את כל המידע הקיים אצלו, המידע מפוזר בכמה מערכות שונות, מידע רב קיים במיילים של העובדים, במסמכי אופיס (Office), אפילו בטלפונים החכמים של העובדים. המידע הזה מפוזר היום בתוך הארגון וקשה לעשות בו שימוש. המידע הזה יקר ערך ויכול לספק לארגון יתרון תחרותי משמעותי".

הוא סיכם באמרו כי "כיום יש את הידע הנדרש והיכולת לארגן את המידע, בדרך שתאפשר שליפה שלו וניתוח בזמן אמת, ולתת להנהלה תובנות עסקיות בזמן אמת, לקבל תחזיות, מגמות, והמלצות לפעולה בזמן אמת. בעבר נעשו השקעות גדולות במערכות ה-ERP, וכעת הגיע הזמן לנצל אותן עד תום ולהעבירן שלב אחד קדימה. המערכות כבדות ולא זזות במהירות. אם לא נניע אותן לעבר העידן החדש – הן עלולות להיות לא רלוונטיות. הפרויקטור של ה-ERP צריך לייצר הרמוניה בין טכנולוגיות שונות ובין גופים שונים בתוך הארגון. אני יודע לקחת אנשים שלא באים בהכרח מאותם שדות פעילות, לחבר ביניהם, ולהוציא מהם את המירב והמיטב. המנמ"ר נדרש להתחבר לחזון של המנכ"ל, והמנכ"ל נדרש לדעת להשתמש בכלי ה-IT של המנמ"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים