HOT Mobile נקנסה בכ-90 אלף שקלים בגלל גביית תשלום שלא כדין

החברה גבתה תשלומי פרימיום מלקוחות שהתקשרו למספרים מקוצרים לעסקים, ומשרד התקשורת חייב אותה להחזיר את הכספים והטיל עליה את הקנס ● HOT Mobile: "מדובר בטעות נקודתית שתוקנה"

ייתכן שעכשיו מפעילות התקשורת יגבו סכומים מידתיים יותר בגין חובות. אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הטיל שוב קנס על קבוצת HOT: הפעם זוהי HOT Mobile, שנקנסה בסכום של 88,840 שקלים. הסיבה: גביית תשלום שלא כדין ממנויי החברה שהתקשרו למספרי טלפון מקוצרים לעסקים. התשלום היה צריך להיות על פי תעריף רגיל אולם נגבה על פי תעריף פרימיום.

הקנס הוטל על ידי משרד התקשורת בעקבות פעולת פיקוח שביצע המשרד בנושא. נוסף על הקנס, החזירה HOT Mobile  לכ-14 אלף ממנוייה סכום כולל של כ-75 אלף שקלים שנגבה מהם שלא כדין.

ממשרד התקשורת נמסר כי החברה הפרה את רישיונה, בו נכתב כי "בעל הרישיון רשאי לחייב מנוי המתקשר ליעדים עם מספרי טלפון מיוחדים בתעריף רגיל, וימנה את דקות ההתקשרות ליעדים האמורים במסגרת חבילה מוגבלת. למען הסר ספק, בעל הרישיון אינו רשאי לחייב מנוי בגין התקשרות ליעדים אלה בתשלום נוסף מעבר לתשלום הקבוע שהוא משלם עבור חבילת הדקות, ככל שהמנוי לא חרג ממכסת הדקות בחבילה".

המשרד הדגיש בהודעתו כי "ימשיך לפקח ולאכוף את ציותן של חברות התקשורת לחוק, על מנת שציבור הצרכנים יקבל את מלוא זכויותיו".

באוקטובר 2013 הטיל המשרד קנס על HOT בגובה של 100,800 שקלים בשל זמני המתנה ממושכים במוקד הטלפוני של החברה. מאותה סיבה נקנסה החברה שוב ביוני 2014 בסכום של 1.3 מיליון שקלים ובסוף אותה שנה ב-1.6 מיליון שקלים.

מ-HOT Mobile נמסר בתגובה כי "מדובר בטעות נקודתית בתום לב שאירעה ביחס למספרים בודדים. עם גילוי הטעות, החברה פעלה באופן מידי לתיקונה ולזיכוי המנויים הרלבנטיים".

HOT לא לבד

HOT אינה החברה היחידה שנקנסה באחרונה על ידי משרד התקשורת בגין חיוב יתר של לקוחות. לפני כשנה הטיל המשרד קנס על פרטנר בגובה של כ-360 אלף שקלים, בנוסף על חיובה להשיב ל-60 אלף מלקוחותיה 2.4 מיליון. הסיבה לכך היא שפרטנר גבתה מהם תשלום על כרטיס SIM שהונפק להם כשהתניידו ל-012-מובייל, שהיא בעצם מותג נוסף של פרטנר ולא חברה אחרת.

גם פלאפון נקנסה: היא נדרשה לשלם בסוף 2014 כ-230 אלף שקלים משום שבימי חול המועד פסח באותה השנה  לא סיפקה ללקוחותיה שירות כפי שמתחייב מהוראות משרד התקשורת.

מבצע לחיילים

בתוך כך, עם או בלי קשר לקנס, השיקה היום (א') HOT Mobile מבצע לחיילי צה"ל בשירות חובה. התוכנית מוצעת בעלות קבועה של 39 שקלים לחודש לכל החיים וכוללת חבילת גלישה מורחבת בנפח של 8 ג'יגה-בייט ושיחות ללא הגבלה ל-31 יעדים נייחים מובילים, בהם בארצות הברית, בריטניה, צרפת וקנדה.

לדברי החברה, "על פי בדיקה שערכנו, שימושי הגלישה של החיילים גבוהים בממוצע מהאוכלוסייה הכללית מאחר שהסלולר משמש גם לצפייה טלוויזיונית, למוסיקה וספורט, המתאפשרים רק באמצעות הנייד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים