לטיול יצאנו: גוגל תעלה את שביל ישראל ל-Street View

פרויקט משותף של גוגל והחברה להגנת הטבע יאפשר לחזות בנופים והאתרים לאורכו של השביל, בצילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי פעם

לראות את נופי ארצנו עם Street View. צילום: מנחם רייס

מנפלאות הטבע והטכנולוגיה: גוגל (Google) תעלה בקרוב ל-Street View את שביל ישראל, לכל אורכו. יהיה זה צילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי פעם והצילום הראשון בעולם של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה.

המיזם יתקיים בשיתוף החברה להגנת הטבע. החל מהימים הקרובים, במשך שלושה חודשים, יצעדו אנשי הדור הצעיר של החברה לאורך כל השביל (1,100 ק"מ), תוך שהם יתעדו אותו בעזרת מצלמות ה-Trekker של Street View. המטרה היא למפות את השביל עבור המטיילים הבאים. לצורך הצילומים הביאה גוגל לישראל שתי מצלמות ייעודיות.

הנופים יצולמו בעזרת מצלמה ייעודית, כמו זו שנמצאת על גבו של אחד המטיילים בתמונה. צילום: מנחם רייס

הנופים יצולמו בעזרת מצלמה ייעודית, כמו זו שנמצאת על גבו של אחד המטיילים בתמונה. צילום: מנחם רייס

החברה להגנת הטבע חנכה את שביל ישראל ב-1995, והמיזם נערך במלאות לו 20. השביל מתחיל בקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום. הוא עובר בגליל, בכרמל, לאורך חוף הים התיכון, בתל אביב, ראש העין, אלעד, מרחב מודיעין, שפלת יהודה, בית גוברין, באזורים נרחבים בנגב ובהרי אילת. שביל ישראל מגלם בתוכו ערכי טבע ונוף, מורשת, מסורת ודת, רב תרבותיות, מפגש עם מגזרים שונים ומגוונים. לאורכו של השביל צועדים תלמידים מבתי הספר, חברים בתנועות הנוער, חיילים, תיירים מכל העולם, משפחות ואוהבי הארץ והטבע בכלל.

שביל ישראל מצטרף למסלולים והנופים מהיפים בעולם שמתועדים באמצעות Street View, בהם עמק הקומבו שלמרגלות הר האוורסט בנפאל, נהר הקולורדו בארצות הברית, שונית המחסום הגדולה באוסטרליה, שונית האלמוגים הגדולה בעולם, הפירמידות של גיזה במצרים, נהר האמזונס והמקדשים בקמבודיה.

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, אמר כי "המיפוי נעשה לטובת המטיילים מישראל ומחוצה לה. לאחר שנשלים את המשימה הזו, יצטרף שביל ישראל לאתרי מורשת וטבע ברחבי העולם שכבר נמצאים על גבי מפות גוגל".

קושה (משה) פקמן, מנכ"ל החברה להגנת הטבע, אמר כי החברה "רואה חשיבות רבה בחשיפת והצגת הארץ והטבע הישראלי לתושבי המדינה והעולם. חשיפת שביל ישראל בפלטפורמת גוגל תעודד תיירים מחו"ל ותושבים רבים מישראל לצאת ולחוות ברגליהם ובחושיהם את נופיה הטבעיים והתרבותיים המגוונים של ישראל, להתאהב בהם ולפעול לשמירתם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    איזה חוסר הבנה, פשוט לא להאמין.. מזכיר לי שאמרו שסטריט וייו יתרום להבאת תיירים לארץ ישראל ומה קרה בפועל? חארטה בארטה!! איזה חוסר הבנה טכנולוגי, אפשר לחשוב מי מסתכל על השירות הזה בכלל, מה עוד שזה לא מעודכן כבר שניםםםםםםםםםםםםםם

אירועים קרובים