כיכר השוק ריקה: ירידה נוספת במכירות הטאבלטים
משלוחי מחשבי הלוח ירדו ברבעון הראשון של השנה ב-5.9% ל-47.1 ● אפל אמנם במקום הראשון, אולם ההובלה שלה בשוק נשחקת
שוק הטאבלטים ממשיך לשקוע: הרבעון הראשון של 2015 הוא הרבעון השני ברציפות בו נרשמת ירידה במכירות במונחים של שנה לשנה – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC. החברה כללה במספרים אלה גם את מחשבי ה-2-ב-1. זאת בניגוד לחברות מחקר אחרות. אולם, עובדה זו לא סייעה להעלות את הנתונים.
על פי IDC, הסתכמו משלוחי הטאבלטים ברבעון הראשון של 2015 ב-47.1 מיליון יחידות לעומת 50 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה, כך שהירידה היא בשיעור של 5.9%.
אפל (Apple) ממשיכה להוביל את השוק עם מכשירי ה-iPad שלה, אבל סבלה מירידות משמעותיות במשלוחים ובנתח השוק כאחד. ברבעון שהסתיים היא שלחה לחנויות 12.6 מיליון מכשירים בלבד, לעומת 16.4 מיליון ברבעון הראשון של 2014 – ירידה של 22.9%. נתח השוק הצטמצם מ-32.7% ל-26.8%. ב-IDC טוענים שעד שהחברה לא תרענן את קו מוצרי ה-iPad באופן משמעותי, המכירות כנראה ימשיכו לרדת.
במקום השני נמצאת סמסונג (Samsung), שצמצמה את הפער מאפל אבל לא בדרך שהיא רצתה. היא פשוט ירדה פחות. ברבעון הראשון של השנה מכרה החברה הדרום קוריאנית תשעה מיליון יחידות מול 10.8 מיליון – ירידה של 16.5% במונחים של שנה לשנה. הנתח שלה הצטמצם מ-21.6% ל-19.1%.
לנובו (Lenovo) היא בין היחידות שחוותה עלייה. הסיבה לכך היא המגוון הרחב של הטאבלטים ומחשבי ה-2-ב-1 שהחברה מציעה, במיוחד במחירי הביניים והכניסה. היא עלתה ב-25% משני מיליון ל-2.5 מיליון יחידות ונתח השוק שלה גדל מ-4.1% ל-5.3%. לנובו עברה את אסוס (Asus), שירדה באופן חזק מאוד, יותר מכל האחרות בחמישייה הראשונה: היא איבדה 30.6% מהמכירות, מ-2.6 מיליון יחידות ל-1.8 מיליון. נתח השוק שלה קטן מ-5.2% ל-3.8%.
מי שיכולה להיות מרוצה מהנתונים היא LG. אחרי שבקושי שיחקה בשוק הזה, היא נכנסה אליו חזק מאוד עם 1.4 מיליון יחידות ונתח שוק של 3.1% – עלייה של 1,423% במונחים של שנה לשנה ומקום חמישי ברשימת המובילות בשוק.
תגובות
(0)