גוגל קנתה את האפליקציה הישראלית Timeful תמורת עשרות מיליוני דולרים

Timeful, שפותחה בידי הפרופסורים דן אריאלי ויואב שוהם, מאפשרת לנהל את לוח הזמנים בקלות רבה יותר, על ידי כך שהיא מבינה את ההרגלים והצרכים של המשתמש

פרופ' דן אריאלי, ממייסדי Timeful. צילום: מתוך TED

גוגל (Google) קנתה את האפליקציה לניהול זמנים Timeful, שפותחה על ידי הכלכלן פרופ' דן אריאלי ואיש מדעי המחשב פרופ' יואב שוהם. סכום הרכישה לא נמסר אולם ההערכות הן כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

Timeful, שמעניין לציין שאין לה גרסה לאנדרואיד (לגרסת ה-iOS לחצו כאן), מסייעת למשתמש לנהל את לוח הזמנים שלו בקלות רבה יותר, על ידי כך שהיא מבינה בצורה טובה יותר את ההרגלים והצרכים שלו – כך על פי גוגל.

בהודעה שפרסמה ענקית הרשת בבלוג שלה כי "עם התרחבות התפוצה של מכשירי המובייל והגישה לטכנולוגיה, קיים צורך שדברים ייעשו בקלות ועם פחות מאמץ. לכן השקנו שירותים כמו Google Docs, ג'ימייל (Gmail) והיומן… אבל גם לאחר שהכלים האלה פישטו את החיים שלנו, אנחנו עדיין מקבלים יותר מדי עדכונים ומידע, ונדרשים לבצע משימות יומיומיות רבות. אנחנו גם נדרשים לעשות פעולות לוגיסטיות רבות, כמו להחליט מתי התזכורת תצפצף במכשיר שלנו, כדי לא לאחר להגיע למסיבת יום ההולדת של אימא או לעבוד בזמן על הפרזנטציה שעלינו להציג במשרד".

"אנחנו מצרפים את Timeful למשפחת גוגל כדי להביא לכך שהדברים ייעשו יותר בקלות", נכתב בהודעה. על פי גוגל, האפליקציה "עוזרת לכם לארגן את החיים על ידי הבנה של לוח הזמנים, ההרגלים והצרכים. אתם יכולים לומר לאפליקציה שאתם רוצים להתאמן שלוש פעמים בשבוע או שאתם צריכים להתקשר לבנק ביום שלישי הקרוב, והאפליקציה תוודא זאת על ידי הבנה הן של לוח הזמנים והן של ההעדפות שלכם".

באתר של האפליקציה נכתב כי "צפויים זמנים מרגשים" והבטיחו "פיצ'רים ייחודיים – והרבה יותר מזה – זמינים ב-Google Apps". בחברה מבטיחים כי היא תעסוק ב-"פרויקטים חדשים של גוגל".

אחד המשקיעים ב-Timeful הוא השחקן אשטון קוצ'ר, באמצעות קרן A-Grade Ventures. בין המשקיעים הנוספים נמנים קרן פיטנגו, KPCB ,Data Collective ו-Khosla Ventures. עד כה גייסה החברה שבעה מיליון דולר.

האפליקציה פותחה בעקבות מחקר שביצעו הפרופסורים אריאלי ושוהם, בו הם ביקשו לבדוק האם אנשים מנצלים את הזמן שלהם בצורה אפקטיבית, כיצד הם מתעדפים משימות והאם הם שומרים על יכולת הריכוז שלהם לאורך זמן. הם גילו כי אם מפסיקים משימה מסוימת ועוברים לעסוק במשהו אחר, יש פגיעה בהשלמת המשימה המרכזית.

דן אריאלי, בן 48, הוא פרופסור לכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק שחיבר שלושה רבי מכר שנכנסו לרשימה של הניו-יורק טיימס (New York Times): "לא רציונלי ולא במקרה", "לא רציונלי אבל לא נורא" ו-"האמת על באמת". הוא נולד בניו-יורק וגדל ברמת גן וברמת השרון. אריאלי נכווה משריפה בעת שהיה תלמיד תיכון, בכווייה בדרגה שלישית שכיסתה 70% מגופו והביאה לשלוש שנות אשפוז בבית החולים שיבא.

יואב שוהם הוא פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת אוקספורד ומרצה בה מאז 1987. המחקרים שערך עוסקים בבינה מלאכותית, תורת המשחקים ומערכות מרובות סוכנים. הוא סיים תואר ראשון בטכניון בראשית שנות ה-80' ורצה להתמחות בבינה מלאכותית, אולם גילה שהתחום היה אז בישראל בראשית דרכו. לכן עזב לארצות הברית והמשיך בלימודיו באוניברסיטת ייל. הוא הקים מספר חברות שעוסקות בעולם המסחר המקוון, בהן טריידינג דיינמיקס, שנמכרה לאריבה תמורת 458 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים