חוקרים הצליחו "להדפיס" חלקי קנה נשימה אנושי

האתגר היה לייצר מוצר שיכול לעמוד בשיעול והתעטשות, אך גם להיות גמיש דיו כדי לאפשר הנעה של הצוואר

05/05/2015 18:09
אפשר לנשום לרווחה. הקנה המודפס, צילום: יח"צ

מדפיסים בריאות: MakerBot ומכון פיינשטיין האמריקני למחקר רפואי הצליחו להדפיס חלקים מקנה הנשימה האנושי לטובת מצבים בהם הקנה נפגע ויש צורך לשחזרו. עד כה, הניתוח לטיפול בקנה שנפגע כלל בעיקר שימוש בסחוס זגוגי שנלקח מאזור הצלעות, אבל מהפכת הדפסת התלת מימד פתחה אפיקים חדשים.

ההדפסה בוצעה על מדפסות מסוג  Replicator של החברה והאתגר היה לייצר מוצר שיכול לעמוד בשיעול והתעטשות, אך גם להיות גמיש דיו כדי לאפשר הנעה של הצואר.

ד"ר לי סמית', מנתח שהיה מעורב בפרוייקט אמר כי "העובדה שיכולנו ליצור אבטיפוס, לגעת בו, לחוש אותו ולתכנן אותו מחדש הייתה עבורנו מהפכה".

הטכנולוגיה נמצאת כיום בשלב "הוכחת הקונספט", והרופאים מעריכים כי מדובר במהפיכה של ממש. "להדפסת תלת מימד והנדסת רקמות יש פוטנציאל להחליף לא מעט חלקים בגוף שלנו. מדובר בפוטנציאל כמעט אינסופי", אמר ד"ר סמית'.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קלימרו

    לא השתכנעתי בכלל. 1. אין שום התייחסות לדחיית השתל. 2. המשפט העיקרי בכתבה הוא ג'יבריש לגמרי: "השינוי העיקרי הוא המעבר בניתוח לטיפול בקנה שנפגע כלל בעיקר שימוש בחומר סחוס זגוגי (Cartilage) שנלקח מאזור הצלעות אבל, מהפיכת הדפסת התלת-מימד פתחה אפיקים חדשים." אתה הבנת את זה, ברוך? מה, לא? זה בסדר, גם אני לא הבנתי. 3. סחתיין על הסיום הצנוע "מדובר בפוטנציאל כמעט אינסופי". נו, ברור.

אירועים קרובים