פלאפון הסבה את מערכות הבילינג והשירות מיוניקס ללינוקס בחצי מיליון שקלים

ההסבה בוצעה בעזרת מהדר מתוצרת COBOL-IT, המשווק בישראל על ידי NessPRO ● בחברה טוענים כי הם חסכו בכך מיליוני שקלים

בית המשפט הותיר את החלטת משרד התקשורת על כנה. פלאפון

פלאפון השלימה באחרונה פרויקט להעברת מערכת הבילינג שלה לסביבת לינוקס (Linux). היקף הפרויקט נאמד בחצי מיליון שקלים.

החברה הסבה מערכת חיוב מתוצרת אמדוקס מיוניקס (Unix) ללינוקס בעזרת מהדר (Compiler) מתוצרת COBOL-IT, המשווק בישראל על ידי NessPRO. המערכת, Amdocs Ensemble, מורכבת ממיליוני שורות קוד בשפות C ו-COBOL. החלק הכתוב ב-COBOL מורכב מ-900 תוכניות הכוללות קרוב ל-1.8 מיליון שורות קוד. מפלאפון נמסר כי הפרויקט הניב לה חיסכון של מיליוני שקלים, במיוחד בתחזוקה ובחידוש חומרה.

החברה פעלה בסביבת UNIX HP-UX והשתמשה ב-10 השנים האחרונות במהדר COBOL של Micro Focus. מהחברה נמסר כי ההחלטה להעביר את המערכת לסביבה החדשה נתקבלה לאחר שבשנים האחרונות הפכה התחזוקה שלה בסביבת ה-Unix ליקרה ביותר.

החלק הקשה ביותר של ההסבה היה תכנון וביצוע של תוכנית בדיקות מפורטת על פלטפורמת RedHat Linux. מהחברה נמסר כי צעד זה היה קריטי, כדי להבטיח שהפונקציונליות של המהדר החדש תהיה זהה לזו של הקודם. בדיקת הקוד במהלך ההסבה אפשרה לפלאפון לבצע אופטימיזציה של ביצועי המערכת. הקוד הועבר בצורה חלקה והמהדר החדש סיפק כל הפונקציונליות הדרושה.

"המעבר למהדר COBOL IT עמד בדרישות הטכניות והעסקיות שלנו", אמר תמיר פלג, מנהל מחלקת תשתיות תוכנה בפלאפון. "לא היו הבדלים בין המהדרים וקיבלנו תמיכה לאורך כל התהליך. מבחינה תפקודית, COBOL-IT הפיק חישובים זהים ושיפר את ביצועי המערכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים