חשבון הטוויטר הטרי של אובמה שבר שיא גינס

הנשיא האמריקני, שהחל לצייץ רק השבוע, השיג מיליון עוקבים בזמן הקצר ביותר ● גם הגזענות לא איחרה לבוא

מי ישמור עלינו? ברק אובמה. קרדיט: טוויטר

ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, שבר שיא גינס: הוא השיג מיליון עוקבים בזמן הקצר ביותר מהרגע שבו פתח את חשבון הטוויטר (Twitter) האישי שלו – השבוע.

הנשיא האמריקני שבר בכך – ובענק – גם את השיא של הסלבריטאים, שהיה שייך עד כה לרוברט דאוני ג'וניור, שהשיג באפריל אשתקד מיליון עוקבים בתוך 23 שעות ו-22 דקות. אובמה, לעומתו, היה זקוק לפחות מחמש שעות כדי לחצות את הרף הגבוה. בתוך 24 שעות כבר היו לו 1.89 מיליון עוקבים.

אם נשווה לבכירי עולם נוספים: לדיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, יש קצת יותר ממיליון עוקבים, מאז שהצטרף לטוויטר בינואר 2010. לאפיפיור, שהצטרף בדצמבר 2012, יש קצת יותר משישה מיליון. לעומת זאת, אחרי החשבון האישי של ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, עוקבים 429 אלף גולשים, ואחרי החשבון הרשמי שלו – 228 אלף.

לאובמה כבר יש חשבון "נשיאותי" בטוויטר, שמנוהל על ידי עוזריו, עם 59.3 מיליון עוקבים. החשבון המדובר הוא זה האישי, תחת השם POTUS@ – סלנג וושינגטוני ל-President Of The United States (נשיא ארצות הברית). הנשיא המצייץ תופס כרגע את המקום השלישי ברשימת הנעקבים ביותר בטוויטר, כשלפניו נמצאים רק קייטי פרי וג'סטין ביבר.

FLOTUS@?

FLOTUS@?

בציוץ הראשון שאובמה פרסם בחשבון החדש שלו הוא כתב: "הלו טוויטר! כאן ברק. באמת! שש שנים בתפקיד וסוף סוף הם נתנו לי חשבון משלי". הציוץ הזה הועתק והועבר על ידי המשתמשים כבר יותר מ-250 אלף פעמים והועדף יותר מ-340 אלף פעמים.

שניות ספורות לאחר שפרסם אותו, אובמה כבר החל לקבל תגובות, חלקן גזעניות. הציוץ הגזעני הראשון, מחשבון שבינתיים הושעה, הגיע 10 דקות בדיוק לאחר ההודעה הראשונה של הנשיא האמריקני והיה מרושע במיוחד: הגולש כינה אותו "כושי" ואיחל לו לחטוף סרטן.

אגב, בין העוקבים המפורסמים אחרי אובמה נמצא אחד מקודמיו בבית הלבן, ביל קלינטון. זה כתב לאובמה: "ברוך הבא לטוויטר, POTUS@. שאלה אחת: האם שם המשתמש נשאר עם התפקיד?" והוסיף את ה-האשטאג: "שואל בשביל חברה" (askingforafriend#). הנשיא הנוכחי השיב למעשה בחיוב, כשהשתמש בביטוי "הידית באה עם הבית", ושאל: "האם אתה מכיר מישהי שמעוניינת ב-FLOTUS@?" המילה הזו היא סלנג ל-First Lady Of The United States (הגברת הראשונה של ארצות הברית).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    פרס ורבין, הוא שר הביטחון עם קו 300 ברוטציה ושמיר רה"מ. אני מלווה אותו ולובה חונך אותי אישית לפי בקשתו האישית ומעוזי ביקש לדאוג לצרכיי ולשכור לי חדר במלון ממול לירקון. לובה, עוזי, רבין ואני בפתח חדרו. הם הכשירו אותי בנוסח חנוך הנער על פי דרכו, חינוך בונה אדם. לובה ויצחק. כל כך משמעותיים בחיי. ביליתי בחברתם שנתיים בצמוד בירקון, מתגורר ממול על ידי עוזי ברעם במלון אסתור. לאימי הוא אמר שיהיה בסדר ואת הבגרויות הוא יעשה אחרי הצבא ובקלות אבל איתנו זאת חוויה של פעם בחיים אם וגם זה אולי. אני זכיתי. אחרי הירצחו הייתי בקשר רק עם לובה. לובה נשאל לידי במשרדו של רבין ועל ידו האם הוא לוקח עליי את חסותו המלאה. תשובתו הייתה חיובית ואז הוא דיבר עם עוזי לדאוג לי כלכלית ובשהייה. בכל זאת בן 17. שניהם עיצבו את אישיותי מבגרותי לבוגר בצמוד ובנוכחות רצויה בקומה 2 בירקון 110. פרס, יצחק, דוברת, לובה, עוזי ואני. י"א י"ב. נאמתי בוועידה הרביעית בפאנל "ישראל בשנות האלפיים", כל שורת השרים לוחצת לי את היד. רבין עלה אחריי, פאנל ביטחון. שבועיים קודם מלווה את בוש בשדה בוקר עם פרס. סגן נשיא ארה"ב. בלי צמודים. וההורים ואף אחד לא יודע מזה עד היום. יצחק טרוד בעניין השב"כ קו 300 בין השחור ללבן הוא מגלה המון אפור ואני בגיל ההתבגרות איתו. הוא היה מושיב אותי בפינה החדר בישיבות לשכת המפלגה. אני ולובה היינו נפגשים בביתו בכנסת ובירקון. הייתי ישוב במליאה במושבי הצד במליאה. מאז שנת 95 כמו רדום. רק אצל לובה בביתו לרוב, על כוס תה, עד מותו. נשארתי לבד. לובה ויצחק בסוד העניין. בכל זאת רק שנינו יכולים בכל רגע נתון להיכנס אליו לחדר לשוחח לעשן הוא סיגריות אני פייפ. חריש לעיתים כזה. קומה שנייה הירקון 110 גיל 16-18. אתה יודע הגעתי לירקון בגלל פרס. מושבע שלו. התאהבתי ברבין. והוא בי. הוא בא לבקר אותי ברפיח עם צוערי קורס טייס לוחמים הוא מגיע לאוהל 12 לתחקר בעצמו מי הצמוד שלו? ישראל מ"פ טירונות סיירת חה"ן. שהיה האלוהים שלי מעל למ"מ. אישיות. כולי רועד הוא עם רבין וM16 שניהם קורצים לי בגאווה. הייתי צמוד לטירקל כל כיתה י"א ומגיע למחוזי ללשכת הנשיא. וגם יושב ולעיתים והוא היה לעיתים פונה אלי ההדיוטה. https://plus.google.com/u/0/photos/104044667397376103615/albums/6151094193647530513/6151094199942373314

אירועים קרובים