גוגל: טכנולוגיה חדשה תאפשר להפוך בגדים לאביזרי מחשוב נלבש

במסגרת הפתרון יוכלו יצרני האופנה לארוג במוצריהם סיבים אלקטרוניים שלא יהיו גלויים לעין וישתלבו בבגד בצורה חלקה

Project Jacquard של גוגל. צילום: מתוך הסרטון

בוועידת המפתחים I/O שנערכה בשבוע שעבר חשפה גוגל (Google) טכנולוגיה חדשה שמכונה Project Jacquard, שמאפשרת להפוך בגדים לאביזרים של מחשוב נלבש.

בוועידה הציגה גוגל מעיל שחלק קטן ממנו יכול לשמש כמשטח מגע, עליו ניתן להעביר אצבע או להקיש כדי לעבור לשיר הבא בטלפון החכם, למשל. את הטכנולוגיה מבקשת גוגל להשיק בעתיד כפלטפורמה שתאפשר ליצרני אופנה ומפתחי תוכנה להשיק מוצרים שיתמכו אלה באלה.

במסגרת הפלטפורמה יוכלו יצרני האופנה לארוג במוצריהם סיבים אלקטרוניים שלא יהיו גלויים לעין, וישתלבו בבגד בצורה חלקה. השבב והסוללה משולבים בבגד במתכונת של כפתור קטן, והטעינה יכולה להיעשות גם באופן אלחוטי. גם התקשורת אל המכשיר נעשית באופן אלחוטי – בטכנולוגיית Bluetooth LE או Wi-Fi.

הכוונה בפלטפורמה החדשה אינה להפוך את כל הבגד למשטח מגע, למשל, אלא רק חלק קטן ממנו – מספיק כדי להעביר קלט למכשירים ניידים. לפי שעה הקלט הוא חד כיווני – ניתן רק להעביר הוראות מהבגד למכשיר ולא להיפך, אך ייתכן שבעתיד יתאפשר גם קלט דו-כיווני.

לדברי איוון פופירב, מנהל הפרויקט שהציג את הטכנולוגיה בוועידה, השילוב של הטכנולוגיה בבגד בצורה בלתי מורגשת מאפשר להתגבר על הרתיעה מפני הצורך לענוד אביזר טכנולוגי, דוגמת שעון חכם. "זו אינה עוד טכנולוגיה שצריך ללבוש, אלא בגד שרוצים לקנות כי הוא אופנתי ונחשק, ובנוסף גם כולל יכולות מדהימות" מסביר פופירב. "אנו מבקשים ליצור מערכת אקולוגית שבמסגרתה ייכתבו אפליקציות מיוחדות עבור הפלטפורמה החדשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים