משרד הביטחון החל לחבר עשרות מקלטים ביישובי קו העימות לאינטרנט אלחוטי

רשות החירום הלאומית מחברת מקלטים ציבוריים ביישובים בצפון, בהם קריית שמונה, נהריה, טבריה וסכנין, ובעתיד עשויה להרחיב את הפרויקט לאזורים נוספים ● השימוש יתאפשר בעת השהייה במקלטים, כדי לקבל מידע לשעת חירום ולשוחח עם קרובים

אינטרנט אלחוטי - גם לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון הודיעה היום (ב') כי החלה לפרוס רשתות אינטרנט אלחוטי בעשרות מקלטים ציבוריים ביישובי קו העימות בצפון.

הפרויקט, שנקרא "מקלטים אונליין", מבוצע במקביל לתרגיל העורף הלאומי נקודת מפנה 15, שמתקיים השבוע, וכחלק מהגברת הכוננות והכשירות של ישובי הצפון לחירום. על פי המשרד, הוא נועד לשפר את זמינות האזרחים למידע ולמוקדי החירום, וכן את יכולתם לתקשר עם קרוביהם ועם גופי החירום בזמן השהייה במקלטים הציבוריים.

המהלך מבוצע לאחר שבחודשים האחרונים קיימה הרשות פיילוט בקרית שמונה, שבמסגרתו שופצו וחוברו מספר מקלטים לאינטרנט אלחוטי. השימוש בשירות הוא חופשי מרגע פתיחת המקלט וכל שוהה בו יכול להתחבר לרשת בכל רגע, בדומה לאינטרנט האלחוטי בבית או במקום העבודה.

בימים אלה מתבצעות עבודות תשתית ביותר מ-50 מקלטים ציבוריים במספר ישובים בגבול הצפון, בין היתר בקריית שמונה, צפת, נהריה, טבריה, אזור העמקים, מגדל העמק, עכו, שלומי, רמת תבור ובסכנין.

ממשרד הביטחון נמסר כי המקלטים הראשונים בפרויקט נבחרו כך שיימצאו בשכונות שבהן יש מחסור בממ"דים ובמקלטים שבהם על פי ההערכה ייעשה שימוש מוגבר במצבי חירום.

בחודשים הקרובים מתכננת רשות החירום הלאומית לפרוס אינטרנט אלחוטי במאות מקלטים נוספים בגבול הצפון, ובעתיד לבחון את הרחבת הפרויקט לאזורים נוספים בארץ, בהיקף של מיליוני שקלים.

בצלאל טרייבר, סמנכ"ל משרד הביטחון וממלא מקום ראש רשות החירום הלאומית, אמר כי "לאינטרנט יש חלק הולך וגדל ביכולת של מערכת הביטחון לתקשר עם האוכלוסייה במצבי חירום, להעביר דיווחים בזמן אמת על אזעקות והנחיות מצילות חיים. לכן, אנחנו רואים חשיבות בחיבור המקלטים הציבוריים, שבהם הקליטה הסלולרית מוגבלת, לרשת האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים