ארצות הברית: החוק לא הוארך, ב-NSA לא יוכלו להמשיך באיסוף נתוני שיחות טלפון

בדיון שנערך בסנאט אושר המשך הדיונים בוועדה בהצעת חוק לרפורמה, אשר מכונה "חוק החופש" ברוב של 77 מול 17 חברים

מפצחים את קספרסקי. NSA

בחצות הלילה פג התוקף של התקנות על פי "חוק הפטריוטיות" של ארצות הברית, שעליהן נסמך איסוף הנתונים של שיחות הטלפון על ידי סוכנות NSA. לאחר שחברי הסנאט של ארצות הברית דחו את כל הניסיונות לגבש פשרה שתאפשר להאריך את התקנות, השנויות במחלוקת, נאלצת סוכנות NSA להפסיק, לפחות באופן זמני, את איסוף הנתונים של שיחות הטלפון איסוף שעל פי  הסוכנות הוא חיוני במסגרת המאבק בטרור.

בדיון שנערך בסנאט של ארצות הברית אושר המשך הדיונים בוועדה בהצעת חוק לרפורמה, אשר מכונה "חוק החופש" של ארצות הברית, ברוב של 77 מול 17 חברים. הצעת החוק לרפורמה אושרה בבית הנבחרים של ארצות הברית והיא זוכה לתמיכה מהממשל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. הצעת החוק מאפשרת, בעיקרון להמשיך באיסוף הנתונים של שיחות הטלפון, אך באופן מוגבל שנועד להבטיח, מצד אחד, שמירה על זכויות הפרט המעוגנות בחוקה של ארצות הברית, ומצד שני גם שמירה על הביטחון הלאומי – על פי יוזמי ההצעת החוק.

אולם, למרות שהמשך הדיונים בוועדה בהצעת החוק החדשה אושר, הרי שדיונים אלו לא יחלו לפני אמצע השבוע, ועד שהצעת החוק החדשה תאושר סופית, לא ניתן יהיה להמשיך באיסוף הנתונים של שיחות הטלפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים