יבמ רכשה חברה המספקת שירותי ענן פרטי

הנרכשת, Blue Box Group, מספקת שירותים מבוססי OpenStack ● סכום הרכישה לא פורסם, אולם הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים

נרכשת ונרגשת. Blue Box

יבמ (IBM) רכשה את Blue Box, המספקת שירותי ענן פרטי מבוססי תקן OpenStack. הפרטים הפיננסיים של העסקה לא פורסמו, אולם גורמים בעיתונות הכלכלית בארצות הברית העריכו אותה בעשרות מיליוני דולרים.

Blue Box היא חברה פרטית מסיאטל שהוקמה לפני תריסר שנים ומספקת שירותי ענן המאפשרים פריסה נוחה של עומסי עבודה לרוחב סביבות ענן היברידיות. היא מונה 60 עובדים. בין השנים 2010-2013 צמחו הכנסותיה ב-399%. אף שהיא פרטית, החברה דיווחה על רווח של תשעה מיליון דולר ב-2012.

הנרכשת טוענת כי שירותי מחשוב הענן הפרטי שלה יציבים ומאובטחים יותר מאלה של ענן ציבורי, דוגמת AWS, ומאפשרים לארגונים לשים את האפליקציות מאחורי הפיירוול בקלות יחסית. לדבריה, "הענן הפרטי כשירות שלנו – PCaaS , מעניק את הכוח למשתמשים". לחברה יש ארבעה דטה סנטרים: בסיאטל, אשבורן שב-וירג'יניה, לונדון וציריך. יש לה יותר מ-300 לקוחות, ביניהם ויאקום (Viacom), וחברת טכנולוגיית הבריאות BioIQ.

ארגונים מחפשים כיום דרכים חדשות לאימוץ מודלים שונים של סביבת ענן, על מנת להתמודד עם מגוון עומסי עבודה. הרכישה, מסר הענק הכחול, "ממחישה את מחוייבותה של יבמ לאספקת מודלים גמישים של ענני מחשוב, המקלים על לקוחות להעביר נתונים ויישומים בין עננים שונים, ולענות על צרכיהם, בסביבות ענן ציבורי, פרטי והיברידי". חברת הייעוץ גרטנר (Gartner) חוזה כי 72% מהארגונים יאמצו עוד השנה אסטרטגיית מחשוב היברידי, מה שמגביר את חשיבות המינוף של עבודה במודלים שונים, תוך הקפדה על ניהול אחיד לרוחב כל סביבות הענן.

באמצעות Blue Box, תסייע יבמ לעסקים בשילוב מהיר של יישומים מבוססי ענן ומערכות הפועלות באתר הפרטי של הלקוח, אל תוך ענן מנוהל אחד, מבוסס תקני OpenStack. הרכישה מרחיבה את סל מוצרי OpenStack של יבמ, ומאפשרת לה להציע מערכת ניהול מרחוק המבוססת על OpenStack, ומשפרת את רמת הניראות, השליטה והאבטחה, הן של הענן המקומי והן של הענן ההיברידי. כך, בשל הרכישה, לקוחות ארגוניים יוכלו לקבל חוויית משתמש דמויית ענן ציבורי, כבר בתוך מרכז הנתונים של הלקוח, תוך שחרור הארגון מעול משימות ההקמה והפריסה של עננים פרטיים מסורתיים.

יבמ מפעילה כיום 500 מפתחים העוסקים בפרויקטים בתחום הענן הפתוח. הכנסות הענק הכחול בתחום הענן – ציבורי, פרטי והיברידי, הסתכמו ב-7.7 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ השנה. ברבעון הראשון של 2015 גדלו ההכנסות האלה ביותר מ-60% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים