עונש חינוכי? המורה ניסה לשבש קליטת סלולרי בכיתה – והושעה

לדין ליפטק נמאס מהתלמידים שמסמסים או גולשים באינטרנט בזמן השיעור, אז הוא ניסה להילחם בתופעה ● אלא שהדרך שבה הוא עשה זאת חזרה אליו כבומרנג

לוח ו... סלולר? אילוסטרציה: BigStock

הטלפונים החכמים הפכו לצרה אמיתית בבתי ספר מסוימים. מדובר לא רק בתעלולים שמבצעים תלמידים בכיתה, מסריטים אותם ומעלים את ה-וידיאו לפייסבוק (Facebook) או ליוטיוב (YouTube), אלא גם בהתעסקות של תלמידים בהודעות שהם מקבלים בווטסאפ (WhatsApp), סמסים ועוד. עם זאת, צריך להיזהר בלחימה בתופעה הזו, כפי שלמד על בשרו היטב דין ליפטק, מורה בבית הספר התיכון Fivay High בטמפה ביי, פלורידה.

ליפטק הושעה מבית הספר לאחר שהשתמש במשבש תדרים כדי למנוע מהתלמידים לבצע או לקבל שיחות או הודעות טקסט, להשתמש במדיה החברתית ובכלל – להתחבר לאינטרנט.

הבעיה היא שעל אף שהמורה התכוון למנוע את השימוש בטלפונים בכיתה שלו בלבד, הטווח היה רחב הרבה יותר: הוא הצליח לחסום את השידורים של מגדל תקשורת סמוך. הדבר הוביל, כמובן, לבעיות תקשורת בכל האזור.

המכשיר המשבש התגלה לאחר שטכנאים של וריזון (Verizon) נקראו כדי לבדוק מה מקור התקלה. עם זאת, החברה החליטה שלא לתבוע את המורה, על אף ששימוש במשבש תדרים נחשב בארצות הברית ללא חוקי, עקב העובדה שהוא מונע גם חיוג לשירותי חירום.

בניגוד לחברה, בית הספר החליט לפעול נגד ליפטק וכאמור, השעה אותו, ושלח אותו לביתו למשך חמישה ימים ללא תשלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים