"העידן הדיגיטלי יכווץ בנקים קטנים ויגדיל את הבנקים הגדולים"

רוב הת'רינגטון, מנכ"ל קבוצת השירותים הפיננסיים לאזור EMEA בסאפ, מדבר בראיון לאנשים ומחשבים על הבנקים הפיזיים, הדיגיטליים וההשפעות שלהם אלה על אלה ● הראיון המלא - בגיליון החדש של מנהיגים

רוב הת'רינגטון, מנכ"ל קבוצת השירותים הפיננסיים לאזור EMEA בסאפ

"במצב העניינים הנוכחי, עם השינויים הגדולים שנדרשים כיום במערכות הליבה, נראה יותר מיזוגים בתחום הבנקאות. נראה בנקים קטנים מתכווצים ובנקים גדולים הופכים לגדולים יותר, מכיוון שהם יכולים להרשות את ההוצאות הנדרשות לתת תשובות דיגיטליות. לצד זה, נראה בנקים שנותנים שירות נישה", כך מעריך רוב הת'רינגטון, מנכ"ל קבוצת השירותים הפיננסיים לאזור EMEA בסאפ (SAP).

הת'רינגטון אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שמפורסם במלואו בגיליון החדש של מנהיגים. הראיון נערך בעת ביקור קצר שהוא קיים לא מכבר בישראל. הת'רינגטון אמנם לא נקב בסיבות לביקור, אך באחרונה רבות השמועות שסאפ נמצאת במשא ומתן מול בנק הפועלים בהקשר הזה. כך או כך, הוא יודע, בדיוק כמו המנכ"לים של הבנקים, שאנחנו מצויים בעידן של שינויים, והוא מודה שהוא לא ממש מקנא בהם. "יש עליהם לחץ אדיר, הם מתבקשים לעשות יותר בפחות כסף שוב ושוב, ועכשיו מגיע העולם הדיגיטלי ועושה את החיים שלהם למורכבים עוד יותר", לדבריו.

"רוב הבנקים השקיעו במשך השנים הרבה מאוד כסף בבניית פתרונות משלהם, או ברכישת פתרונות ובהתאמות. רובם נבנו על פיתוח פנימי של אפליקציות על ידי צוות ה-IT, ואחת התוצאות היא שזה גוף IT מאוד יקר. כיום יש פחות רווחיות בשוק הבנקאות, וזה לא בגלל הטכנולוגיה, אלא בגלל המצב הכלכלי", אמר.

מה הסיבה העיקרית לכך?
"לקוחות שדורשים יותר ופחות נאמנים. יש יותר בחירה ללקוחות ומכיוון שכך, הם פונים לטכנולוגיה ודורשים יותר במונחים של שירותים, שיהיו יותר זולים והרבה יותר מהר. אלה האתגרים שעומדים בפני הבנקים, ואם זה לא מספיק – הגיע הגל הדיגיטלי, ואולי צונאמי… זו התמונה וזו נקודת המוצא, כך שהמנכ"ל צריך לנווט במים סוערים מאוד".

בראיון המלא מדבר הת'רינגטון על סוגיות נוספות, בהן הרצונות של הלקוחות, ההתמודדות של הבנקים הפיזיים מול אלה הדיגיטליים והאם הם בכלל ישרדו בעידן החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים