פייסבוק: הרוב המכריע של עובדי החברה מורכב מגברים השייכים לגזע הלבן

דו"ח הגיוון האחרון שלה מראה כי מעט מאוד השתנה בפייסבוק מאז יוני 2014 ● עם זאת, בחברה אומרים כי "אנחנו מחויבים לבנות כוח עבודה שמשקף טווח רחב מבחינת גיל, רקע, מין, נטיות מיניות, שפה, תרבות ומאפיינים נוספים רבים ושונים"

מארק צוקרברג מביע תמיכה בקהילת הלהט"ב. צילום: דף הפייסבוק שלו

פייסבוק (Facebook) וגם מארק צוקרברג, העומד בראשה, אולי חוגגים את זכויות קהילת הלהט"בים ומאפשרים למשתמשי הרשת החברתית לצבוע את תמונת הפרופיל שלהם בצבעי הקשת של הקהילה, אבל החברה בוודאי לא תתגאה בתוצאותיו של דו"ח הגיוון האחרון שלה: הרוב המכריע של עובדי החברה מורכב מגברים השייכים לגזע הלבן.

דו"ח הגיוון האחרון שלה מראה כי מעט מאוד השתנה בפייסבוק מאז יוני 2014. החברה של צוקרברג מעסיקה יותר מ-10,000 אנשים ברחבי העולם ולפי הדו"ח, 68% מהם גברים. בחטיבה הטכנולוגית שלה המצב אפילו חמור יותר – רק 16% מעובדי ה-IT הם נשים!

המספרים שמציגה החברה מראים עלייה של 1% בלבד לטובת הנשים הפייסבוקיות בשנה האחרונה, גם בקרב העובדים הכלליים של החברה, ש-69% מהם היו גברים בשנת 2014, וגם באגף הטכני העסקי, ששם 84% היו גברים בשנה הקודמת.

פייסבוק גם מאכזבת במגוון האתני של עובדיה בארצות הברית: 55% מכוח העבודה שלה הם לבנים ו-36% הם ממוצא אסיאתי, בהשוואה ל-57% ו-34% ביוני 2014.

המספרים בדו"ח האחרון מציגים אף תוצאות נמוכות בהרבה בהקשר לעובדים היספאנים – 4%, ושחורים – 2% שעובדים בחברה, ובלי כל שינוי ב-12 החודשים האחרונים.

מנהלת הגיוון בפייסבוק, מקסין ויליאמס, מודה שהשינויים בכוח העובדה היו בינוניים: "בעוד שהצגנו מגמה טובה בשנה שעברה, ברור לכולנו שעדיין איננו ניצבים במקום שבו אנו רוצים. יש עוד עבודה רבה", היא ציינה. "אנו עדיין מחויבים עמוקות לבנות כוח עבודה שמשקף טווח רחב של ניסיון, מחשבה, גיאוגרפיה, גיל, רקע, מין, נטיות מיניות, שפה, תרבות ומאפיינים נוספים רבים ושונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    די למשטרת המחשבות של הפוליטיקלי קורקט

אירועים קרובים