מה תהיה טכנולוגיית התקשורת האולטימטיבית?

"יום אחד, אני מאמין שנוכל לתקשר באופן טלפתי באמצעות הטכנולוגיה; אתם פשוט תוכלו לחשוב על משהו והחברים שלכם ברשתות יוכלו לדעת באופן מידי לחוות זאת, אם תרצו", כך על פי מארק צוקרברג

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

בעתיד, כך מעריך מארק צוקרברג, יו"ר ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), נוכל לתקשר באופן טלפתי, ולעשות זאת באמצעות הרשתות החברתיות. צוקרברג כתב את הדברים בערב פתוח של שאלות ותשובות שנערך בדף הפייסבוק שלו.

"יום אחד, אני מאמין שנוכל לשלוח מחשבות עשירות ומלאות אחד לשני באופן ישיר, וזאת על ידי שימוש בטכנולוגיה. אתם פשוט תוכלו לחשוב על משהו והחברים שלכם יוכלו לדעת באופן מידי לחוות, זאת אם תרצו. זו תהיה טכנולוגיית התקשורת האולטימטיבית", הוא כתב.

במהלך הערב התייחס צוקרברג לנושאים שונים ומגוונים, ובין השאר הסביר שהמטרה של פייסבוק היא להגיע למצב בו היא תוכל לבנות ולהשתמש במערכות שיהיו יותר מאנושיות בכל מה שקשור לחושים העיקריים בהם משתמשים בני האדם. הוא ציין שההתמקדות העיקרית של פייסבוק במחקר של אינטליגנציה מלאכותית היא בניסיון להבין מה המשמעות של הדברים והסטטוסים אותם משתפים אלה שמשתמשים ברשת החברתית.

פייסבוק, לדבריו, בונה מערכות שיכולות לזהות כל מה שנמצא בתמונה או בווידיאו, וזה כולל אנשים, עצמים, רקע וכדומה. "המערכות הללו צריכות להבין את ההקשר של התמונות והוידאו וכל מה שבהן", לדבריו.

מוקדים אחרים של פיתוח, חשף צוקרברג, הם הכנת פתרונות של תרגום דיבור לכתב והמרת טקסט בין כל השפות.

בין השואלים היו גם כמה דמויות מפורסמות: ארנולד שוורצנגר רצה לדעת האם המכונות ינצחו בסופו של דבר, ונענה שלא, והפיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג רצה לדעת מהן השאלות הגדולות במדע שצוקרברג ירצה לדעת את התשובה אליהן ומדוע. "מה יאפשר לנו לחיות לעד? כיצד נוכל לרפא את כל המחלות? כיצד עובד המוח? כיצד עובד תהליך הלמידה, וכיצד נוכל להעצים את בני האנוש שילמדו פי מליון יותר", הייתה תשובתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים