דו"ח חדש מגלה מהו קרב הסייבר הבא

חברת מחקר האיומים Recorded Future טוענת כי ערב הסעודית ואירן נמצאות קרוב למלחמת סייבר, ויותר מזה - מסתבר שהכול בגלל תימן

צריך לפקוח עיניים. אילוסטרציה: BigStock

האם ערב הסעודית ואיראן נמצאות קרוב למלחמת סייבר מלאה? זה מה שטוען דו"ח חדש שנכתב בידי חברת מחקר האיומים Recorded Future, שטוען ששתי המדינות, שנלחמות על ההשפעה האזורית במזרח התיכון ובמיוחד בכל מה שקשור למלחמת האזרחים בתימן והלחימה בדאע"ש, לוקחות את היריבות ביניהן והופכות אותן למלחמה ברשת.

"במשך זמן רב יש כל הזמן היתקלויות ביו שתי המדינות הללו, ועכשיו תימן היא הסיבה שלהן למלחמת פרוקסי", אמר מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, כריסטופר אהלברג. הוא ציין כי צבא הסייבר התימני, או YCA, פועל בתיאום מלא עם האיראנים והם הצליחו לחדור לשרתים של משרד החוץ הסעודי ולגנוב כמות גדולה של מסמכים בהם השתמשו אחר כך כדי לתקוף את הסעודים באופן גלוי בתקשורת ובאמצעים אחרים. הסעודים, מצידם, מאשימים את האיראנים ישירות בתמיכה במורדי החות'י, מה שמוביל להגברת המתחים הבין מגזריים באזור.

לטענתו של אהלברג מה שרואים עכשיו זה הגברת קצב ועוצמה. "במשך זמן רב הן הטילו זו על זו התקפות סייבר בעוצמה נמוכה, ונראה כי למישהו נמאס והוא החליט להקפיץ את המשחק לרמה אחרת לגמרי. כשבוחנים היטב את YCA ובאמת מנסים להבין מי ומה הם, הם נראים בדיוק כמו פעילים איראניים אחרים", הוא אמר.

כמו כן, הוסיף כי מפעילות סייבר זה הפך למבצע איסוף מידע מלא שמתוזמר היטב "זה מבוצע ברמה שאתה מבין שזה כבר לא מישהו במרתף אלא משהו אחר לחלוטין. פעילות סודית להשגת מידע בזמן מלחמה היא לא משהו חדש, אבל עם האינטרנט ניתן להוביל את זה לרמה אחרת לגמרי", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים