רונית ליניק, בלאט-לפידות: "ההיתר לבנקים לפעול בענן יאפשר מהפכה בשוק"

ליניק, מנכ"לית החברה, הגיבה על חוזר של המפקח על הבנקים, שמאפשר להם לעבור לענן, במגבלות מסוימות ● לדבריה, "זה צעד חשוב שיאפשר לארגונים להיות מהירים וגמישים יותר"

רונית ליניק, מנכ"לית בלאט לפידות. צילום: אור יעקב

"ההיתר שנתן המפקח על הבנקים בחוזר שהוציא לגבי ניהול סיכונים בסביבת מחשוב ענן פותח אפשרויות רבות לא רק בפני שוק הבנקאות, אלא בפני שווקים רבים אחרים – ציבוריים, ממשלתיים ופרטיים כאחד – שחיכו להחלטתו", כך אמרה רונית ליניק, מנכ"לית בלאט-לפידות.

לדבריה, "אין לנו ספק כי היתר זה יאיץ תהליכים גם בשווקים אלה ויאפשר הובלת מהפכה עסקית – בעולם הבנקאות בפרט ובשוק הישראלי כולו".

ליניק אמרה את הדברים בעקבות חוזר שפרסם השבוע המפקח על הבנקים ונשלח למנכ"לים שלהם, ומתיר להם להשתמש בטכנולוגיות ענן, במגבלות שונות. בין היתר, קובע המפקח, בנק לא יוכל להשתמש בענן בפעילויות ליבה ובמערכות ליבה שלו; ייאסר עליו לאחסן בענן שנמצא מחוץ לישראל, אלא אם וידא שהשירות מעניק הגנה בהתאם להנחיות האיחוד האירופי; ועל התאגיד להביא את העניין לדיון בדירקטוריון, בו יוצגו לו הסיכונים בשימוש בענן.

הכנת החוזר לקחה יותר משנה והוא עבר טיוטות שונות, עד לשליחתו השבוע.

לדברי ליניק, "החוזר הוא צעד חשוב, שבוצע בישראל בדומה למדינות אחרות, שכבר מזמן מאפשרות למגזר הבנקאות לפעול בענן". היא ציינה כי "הענן מאפשר לארגונים להיות מהירים יותר וגמישים יותר, וחוסך להם עלויות עתק. זאת, תוך שימוש בדטה סנטרים שמספקות ענקיות ענן, שנבנים בשילוב טכנולוגיות חדישות ויציבות, תוך עמידה בסטנדרטים המתקדמים, הבטוחים והמחמירים ביותר".

יצוין כי בלאט-לפידות מקבוצת AllCloud היא שותף הפלטיניום היחיד בישראל של Salesforce, אחת החברות הבולטות בתחום הענן. שתי החברות מובילות יחדיו את פרויקט Salesforce המתנהל בימים אלה בבנק לאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים