Windows 10: ההבדלים בין הגרסאות

ארבע גרסאות יופצו במסגרת מערכת ההפעלה החדשה ● האם הן הולכות לשנות את חיינו? הנה כל הפרטים

Windows 10. עוד תקלה

מיקרוסופט (Microsoft) שחררה מסמך חדש שמפרט בצורה מדויקת מה הם ההבדלים בין הגרסאות השונות של Windows 10 אותן היא תתחיל להפיץ, בחלקן, כבר מהחודש הבא. בטבלה מסודרת מציגה מיקרוסופט את כל התכונות של מערכת ההפעלה החדשה, ומראה איזו מן הגרסאות תציע אותן.

ארבע הגרסאות שיופצו הן Home לשימוש ביתי, Pro לשימוש משרדי ביתי ולעסקים קטנים, Enterprise עבור ארגונים גדולים ו-Education לתחום החינוך. הגרסה ה-"חינוכית" זהה, למעשה, לגרסה ה-"ארגונית", להוציא נתון אחד בלבד: נתיב השדרוג אליה הוא מהגרסה ה-"ביתית", בעוד שמגרסת ה-Pro ניתן יהיה לשדרג לגרסה ה-"ארגונית".

למעשה, תכונות הליבה זהות בין כל הגרסאות. כולן יתמכו בעוזרת האישית קורטנה (Cortana), יקבלו אבטחה ברמה ארגונית, לפחות על פי ההבטחות של מיקרוסופט, יתמכו בטכנולוגיית ה-Windows Hello, שתאפשר כניסה למחשב ללא צורך בהקלדת סיסמה, ויתמכו בשולחנות עבודה וירטואליים.

ההבדלים הם בתחומי הניהול והפריסה, ובמה שבמיקרוסופט מכנים "יסודות קיימים", כלומר – תכונות שהן לאו דווקא חדשות במערכת, כשבאופן קצת מפתיע גם הגרסה הביתית תתמוך באפשרות של הצפת כוננים. כמו כן, תתמוך הגרסה הביתית בניהול גישה של מכשירים ניידים.

גרסאות ה-Pro ומעלה יתמכו בשולחנות עבודה מרוחקים, ב-BitLocker, שהיא טכנולוגיית הצפנה חזקה יותר, בניהול מדיניות קבוצתית ועוד. הגרסאות ה-"ארגונית" וה-"חינוכית" יקבלו בנוסף תמיכה ב-Direct Access, ביצירת התקני Windows To Go, ב-AppLocker, שמאפשרת הגדרת גישה ליישומים מסוימים לפי הרשאות, ובין השאר גם ב-BranchCache, שמאפשרת שמירת נתונים מקומית בסניפים ברגע שמשתמש אחד מוריד אותה מהשרת הראשי של החברה.

בנוסף, גרסאות ה-Pro ומעלה יקבלו עדכוני Windows שמיועדים לעסקים. ככל הנראה מדובר בתוספת תכונות ועדכונים שקשורים ליכולות הראשוניות של כל גרסה. החברה תציע יכולות ותכונות נוספות לחברות שיירשמו לתוכנית ה-Software Assurance שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים