שיא כל הזמנים לשירותי הענן

בממוצע, כל חברה גדולה באירופה משתמשת כיום בכ-897 שירותי ענן - זינוק של 61% במונחים של שנה לשנה, על פי דו"ח של Skyhigh Networks ● בחברה חוזים כי השיא אף יישבר בקרוב

זינוק של 61%. איור: BigStock

השימוש בשירותי ענן בקרב ארגונים ופירמות באירופה נמצא בשיא כל הזמנים, שאף יישבר בעתיד הקרוב – כך עולה מדו"ח של חברת האבטחה בענן Skyhigh Networks, שהקיף לא פחות מ-2.5 מיליון עובדים והתייחס לכ-12 אלף שירותים שונים שמוצעים כיום בענן. למעשה, בממוצע, כל חברה גדולה באירופה משתמשת כיום בכ-897 שירותי ענן – זינוק של 61% במונחים של שנה לשנה.

לפי ההערכה של החברה, ארגונים מוסיפים כיום שירות ענן חדש בכל יום למצבת האפליקציות ושירותי הרשת בהם הם משתמשים. עוד היא מעריכה כי המרחק לחציית קו 1,000 השירותים המעוננים השונים בחברה, בממוצע, אינו גדול.

לפי הדו"ח, המניע העיקרי לריבוי שירותי הענן שנמצאים בשימוש הוא הדרישה של העובדים לגמישות בעבודה שלהם, וכך העבודה אינה מוגבלת לשעות העבודה ואפילו לא לימי העבודה. למעשה, 14% מתעבורת הענן בארגונים מתבצעת בכלל בסופי השבוע, בהם החברות לכאורה לא עובדות. כמו כן, צוין שבמקרים רבים מאוד העובדים מקדימים את צוותי ה-IT בדרישה לשימוש בכלים חדשים.

עוד עולה מהדו"ח שהשירותים השכיחים ביותר הם אלה שקשורים לשיתוף פעולה ועבודה (Collaboration), וביניהם בולטים Office 365 ,Google Drive ו-Evernote. עם זאת, הכלים שמשפיעים הכי הרבה על הארגונים הם שירותי ה-CRM והפיתוח.

הדו"ח גם מזהיר שלמרות קצב האימוץ המהיר, חלק גדול מהארגונים עדיין אינו נוקט בצעדי אבטחה מספיקים, והם עדיין רחוקים מלעמוד ברגולציות ההגנה על המידע שאמור לאכוף בקרוב האיחוד האירופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים