כינוס ראשון של מאגד עתיד לפיתוח טכנולוגיות להדפסה תלת מימדית

"קיים צורך דחוף בקידום הנושא בתעשייה הישראלית מכיוון ששוק מבני הטיטניום המודפסים צפוי לצמוח במעל 30% בשנים הקרובות וזאת עקב דרישות העתיד של שוק התעופה", אמר ליאור זילברמן, מנהל מו"פ אלביט מערכות-סאיקלון

מאגד עתיד

מאגד עתיד לפיתוח טכנולוגיות להדפסה תלת מימדית של מבני תעופה מטיטניום קיים אתמול (ג') את הכינוס הראשון שלו. המאגד כולל חברות מובילות כגון התעשייה האווירית, אלביט מערכות-סאיקלון, תע"ש, אורביט (ORBIT Communication Systems), אלגת ו-CAS, לצד קבוצות מחקר מהטכניון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אפקה להנדסה.

הכנס נערך במכללת אפקה בתל אביב, ומהווה בסיס לעבודת המאגד. במסגרת הכנס נערכה סקירת סטטוס הפיתוח של הטכנולוגיות השונות בהן יעסוק המאגד, ביניהן טכנולוגיות תכנון מבנים, חומרים, הדפסה וחיבור של חלקים מודפסים.

"קיים צורך דחוף בקידום הנושא בתעשייה הישראלית מכיוון ששוק מבני הטיטניום המודפסים צפוי לצמוח במעל 30% בשנים הקרובות. זאת עקב הפוטנציאל הגבוה הטמון בה לענות לדרישות העתיד של שוק התעופה", אמר בכנס ליאור זילברמן, מנהל מו"פ באלביט מערכות-סאיקלון. "כבר מיום אישור המאגד ועד היום נרשמו עשרות פניות מצד גופים בארץ ובחו"ל לשיתופי פעולה עימו ובתחומי הפעילות שלו".

פיתוח טכנולוגיות להדפסה תלת מימדית של מבני תעופה מטיטניום. אילוסטרציה: BigStock

פיתוח טכנולוגיות להדפסה תלת מימדית של מבני תעופה מטיטניום. אילוסטרציה: BigStock

אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח במכללת אפקה ומנכ"ל אפקה יישומים, התייחס לשיתוף הפעולה הרחב בין התעשייה לאקדמיה הישראלית. הוא אמר כי "תוכנית מאגדי המגנ"ט של המדען הראשי מייצרת תשתית טבעית וחשובה מעין כמוה למינוף תשתיות, ידע וניסיון שנצבר בקבוצות מחקר מובילות באקדמיה לטובת אתגרים בחזית הטכנולוגיה שהתעשייה הישראלית מסמנת אותם כקריטיים להתפתחות אסטרטגית. מטרה משותפת וברורה בשילוב עם מדדי הצלחה מוסכמים כפי שמחייב מתווה המאגד מייצרים מנגנון מיטבי לשיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה".

בין היתר ניתנו סקירות מפי ד"ר עוז גולן ממכללת אפקה שסקר תהליכי ייצור של מתכות ואת יסודות המטלורגיה, ד"ר אריאל אלטר מסאיקלון הרצה על תקני תעופה, ד"ר אולגה בוטשטיין ממכון המתכות בטכניון סקרה את נושא הדפסת מתכת בקרן אלקטרונים,וד"ר אלכס דיסקין מהתעשייה האווירית הציג את ניסיונם בהדפסת מתכות.

באירוע הודגשה חשיבות קידום הנושא בתעשייה הישראלית לאור כניסת חברות עולמיות לתחום. כך, למשל, איירבוס (Airbus) פרסמה לאחרונה כי הצליחה להפחית את משקלו של פריט מבני במטוס אזרחי בכ-60% בעזרת הדפסה תלת מימדית. בשלושת החודשים האחרונים נכנסו לשוק הייצור בתלת מימד חברות מולטי-דיסיפלינאריות נוספות, דוגמת רולס רויס (Rolls Royce), מה שמחייב את קיומו של המאגד המשלב התמחויות וידע של גופים שונים, וזאת בכדי לשפר את האטרקטיביות של התעשייה הישראלית.

טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית תאפשר לייצר מבני תעופה קלים, חזקים וזולים. אלביט מערכות-סאיקלון יזמה הקמת מאגד ישראלי, מאגד עתיד, שמטרתו פיתוח משותף של טכנולוגיות גנריות להדפסה תלת מימדית של מבני תעופה מטיטניום. ועדת מגנ"ט בראשות המדען הראשי במשרד הכלכלה אישרה באפריל האחרון את יציאתו לדרך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים