חששות: שילוב ממשקים של טלפונים בלוחות מכשירים של מכוניות יסיח את דעת הנהגים

אחד הגורמים המרכזיים לתאונות הדרכים הוא הסחת הדעת בעקבות הודעות טקסט בטלפונים בזמן נהיגה ● ואם אפשר היה לחשוב שיותר מסוכן מזה כבר לא יהיה, עושה רושם שהנה הגיע השלב הבא

מאבדים ריכוז. אילוסטרציה: BigStock

בעקבות המגמה של שילוב הממשקים של טלפונים חכמים בלוחות מכשירים של מכוניות, חוששים פוליטיקאים ומומחים כי הסחות הדעת המרובות יסכנו את הבטיחות בדרכים.

"אני סבור כי עולות כאן שאלות משמעותיות של בטיחות הציבור" אמר ג'ואי סימיטן, מחוקק לשעבר ממדינת קליפורניה שקידם במדינה חוק ביחס לשימוש בטלפונים בזמן הנהיגה.

"אי אפשר להביט במסך ולהביט בדרך בעת ובעונה אחת" אמר דייוויד סטייר, פרופסור למדעים קוגניטיביים מאוניברסיטת יוטה, אשר פרסם מספר מאמרים בנושא של הסחת דעת בנהיגה. לדבריו, מסכים גדולים "מאפשרים פעילויות שגורמות לנהג להסיט את העיניים מהדרך לפרק זמן ארוך מכפי שמומחי בטיחות מגדירים כבטוח".

מהמחקר שערך סטייר עולה כי המשך הממוצע של קריאת הודעת טקסט, פעולה בה תומכים חלק מהמסכים במכוניות, הוא ארבע שניות – פרק זמן ארוך בהרבה מפרק הזמן הנחשב כבטוח.

כיום החוק בארצות הברית כמעט ואינו מתייחס למסכים המותקנים במכוניות, והפוליטיקאים והמומחים שיוצאים כנגד התופעה מקווים כי הנושא יוסדר בחוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    שירותי ה-SMS ניתנים כהודעה קולית בסמארטפונים אפילו מדור קודם, כאשר האפליקציה מזה שינוי רציף במיקום, וקיימת תמיכה במענה קולי כ-SMS. לכן, עדיפה מערכת משולבת ברכב, שמאפשרת שליטה מההגה ללא צורך התעסקות במכשיר הסלולרי בכלל.

אירועים קרובים