פרטנר הודיעה על תוכנית פרישה מרצון

מתווה התוכנית כולל פרישה בתנאים מוגדלים וסל הטבות, ומספר המקומות בה מוגבל ● החל מהיום (א') ובמשך שבועיים וחצי יוכלו עובדי החברה שעומדים בתנאים להגיש את בקשתם

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

הנהלת פרטנר ו-ועד העובדים שלה הודיעו היום (א') כי סיכמו יחד עם ההסתדרות על תוכנית פרישה מרצון. החברה צופה כי 200-300 עובדים ישתמשו בתוכנית כדי לפרוש.

על פי המתווה, עובד חברה עם ותק של 36 חודשים ויותר, למעט עובדי שירות ומכירה, יוכל להגיש להנהלה בקשה להיכלל בתוכנית, וההחלטה תתקבל בכפוף לצרכי פרטנר.

מתווה התוכנית כולל פרישה בתנאים מוגדלים וסל הטבות ומספר המקומות בה מוגבל. החל מהיום, 19 ביולי, ובמשך שבועיים וחצי יוכלו עובדי החברה שעומדים בתנאים להגיש את בקשתם.

אילו עוד הטבות כוללת התוכנית?

בנוסף לשחרור מלוא הכספים (תגמולים ופיצויים) שנצברו לזכותם בקופות, כלל העובדים הפורשים יהיו זכאים לחבילת הטבות הכוללת מענקים מוגדלים שיחושבו על פי מודל משולב של קבוצות גיל ושנות ותק. כמו כן, כל עובד שיפרוש יהיה זכאי למענק נוסף בגובה שתי משכורות.

כך, למשל, עובד בן 43 עם עשר שנות ותק בחברה יהיה זכאי למענק של חמש משכורות נוספות בגין הוותק שלו, ולשתי משכורות נוספות בגין קבוצת הגיל. יחד עם שתי המשכורות הנוספות שיקבל כל אחד מהפורשים, עובד זה יהיה זכאי לפיצוי כולל בגובה תשע משכורות, וזאת בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותו בקופתו. דוגמה אחרת היא עובד בן 61 עם 17 שנות ותק בחברה. עובד זה יהיה זכאי ל -13 משכורות נוספות בגין הוותק שלו, שש משכורות נוספות שיקבל בזכות קבוצת הגיל אליה הוא משתייך ושתי משכורות במסגרת הזכאות הכללית. בסך הכול עובד זה יקבל מענק בגובה 21  משכורות וזאת  בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותו בקופות הגמל.

תמריץ נוסף בגובה חצי משכורת יינתן לכל העובדים שיגישו מועמדות לתוכנית הפרישה בשבועיים הקרובים.

עובדים שברשותם רכב חברה יהיו זכאים במסגרת תכנית הפרישה לרכב לתקופה של חודשיים נוספים. כלל הפורשים יהיו זכאים לליווי אישי במציאת עבודה.

עוד במסגרת התוכנית התחייבה הנהלת פרטנר להמשיך ולצמצם את מספר עובדי הקבלן בחברה, בין היתר באמצעות קליטתם להעסקה ישירה. עוד הסכימה ההנהלה לא להציג דרישה נוספת לתוכניות נוספות להתייעלות לפחות עד להסדרת ההסכם הקיבוצי, הצפוי להיחתם עד חודש דצמבר 2015, שהמשא ומתן על גיבושו מתקיים בימים אלה.

יו"ר ועד העובדים, קרן אופק, אמרה כי, "זהו הישג חשוב. תוכנית הפרישה מרצון מייצרת הזדמנות לכל עובד ועובדת בפרטנר, אשר מרגישים כי מיצו את עצמם או מבקשים לעשות שינוי מקצועי, לעשות את הצעד הזה עם סל הטבות אטרקטיבי, ובתנאים המאפשרים רשת ביטחון כלכלית. לצד ההישג החשוב הזה, אנו נמצאים כעת בעיצומו של משא ומתן על ההסכם הקיבוצי. אני מקווה כי רוח שיתוף הפעולה והשיח הפתוח שנוצר בין הצדדים, ימשיכו ללוות את ההידברות ולהביא אותנו להישגים חדשים למען העובדים ולטובת עתיד החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים